Com gestionar conflictes d'interès. Guia de l’Oficina Antifrau
L’Oficina Antifrau de Catalunya va establir, en el seu informe “La gestió dels conflictes d’interès en el sector públic de Catalunya”, que una persona es troba en una situació de conflicte d’interès "quan ha d’exercir el seu judici o discerniment professional per a —o en nom de— una altra persona que legítimament confia en el seu judici, i té un interès particular que podria interferir en l’exercici adient de la seva responsabilitat professional. Per tant, el conflicte d’interès no és un acte de corrupció, és un risc de corrupció."
I és per aquest motiu que aprofitem per posar al vostre abast la Guia per a la gestió dels conflictes d'interès, també elaborada per l'Oficina Antifrau, i la qual presenta tot un seguit d’eines, classificades en tres grans grup, per gestionar els conflictes d’interès. Segons l’objectiu que persegueixen dins el paradigma de la prevenció de riscos:
-
Eines de detecció de conflictes d’interès
-
Eines de gestió
-
Eines per garantir l’eficàcia de les anteriors
Informació relacionada:
-
Informe “La gestió dels conflictes d’interès en el sector públic de Catalunya”
-
Notícia Recomanacions de lectura en matèria d'integritat institucional
-
Notícia ‘Plans d'integritat a l'administració local’ (Associació Catalana de Municipis - ACM)
-
Oficina Antifrau de Catalunya: Guia ràpida sobre la Directiva europea relativa a la protecció de les persones alertadores d’infraccions del Dret de la Unió