Gestió de la transparència activa

Recursos per a la gestió

 

Seguiment de la transparència

Aquest document de treball us ajudarà d'una banda realitzar la diagnosis de la situació actual del vostre portal de transparència i d'una altra, a portar el control de la gestió de la transparència a la vostra organització.

Com traslladar la informació de l'eina de gestió i seguiment de la transparència a una nova versió

Per a que podeu disposar sempre de la darrera versió de l'eina de seguiment amb la informació que teniu treballada, en el següent vídeo us expliquem com podeu traslladar tota la vostra informació de gestió a la nova versió de l'eina.

Calendari perpetu d’actualització dels ítems de transparència

Per tal que no oblideu quins ítems heu de revisar cada mes us facilitem un calendari perpetu que podeu descarregar i adaptar/personalitzar a la vostra organització per poder dur a terme una gestió de la transparència més eficient.

Calendari items automàtics i enviament a ens supramunicipals

En aquest calendari us informem:

  • Items que son automàtics a l'eina del portal de transparència i que facilita l'AOC amb la periodicitat recomanada de revisió i/o actualització dels enllaços, així com d'on s'obté la informació.
  • Items la informació dels quals es reporta, des de les unitats de intervenció i secretaria a ens supramunicipals, amb la periodicitat i calendari detallat de l'enviament de la informació i a on s'han d'enviar.

Model de procés de gestió de la transparència

Es poden plantejar models centralitzats o descentralitzats tant per a l'elaboració de la documentació com la publicació en el portal de transparència. Cada model té avantatges i inconvenients i s'han de valorar tenint en compte, també, la complexitat/dimensió de l'organització. En aquest apunto trobareu els avantatges i inconvenients de cada model i un model per a implantar el procés a la vostra organització. 
 

El portal per a transparència per editors principiants en 15 minuts: com s'estructura i com podem editar els items del portal de transparència?

Vídeo explicatiu per conèixer l'estructura del portal de transparència i com, quan som editors del portal, hem d'actualitzar els diferents tipus d'items.

Com treure-li suc al quadre de comandament del portal de transparència

Vídeo explicatiu de l'estructura i ús del quadre de comandament del portal de transparència.

Sessió "Automatització de la publicació d’informació de transparència"

En el marc de la Setmana del Govern Obert 2023 (OGW), des del Gabinet d'Innovació Digital vam parlar de la transparència activa i com podem treballar la informació que el nostre ens genera per a automatitzar la seva publicació. Però també, com podem fer-la entenedora perquè la ciutadania entengui el funcionament de l’administració.

Podeu consultar el webinar i documentació vinculda.

[Webinar]                   [Documentació]

Suport a la ciutadania 

El servei amplia el suport en la realització d'altre tipus de tràmits i consultes. A partir d'ara, el servei també orientarà en la seu electrònica i el portal de transparència, en la identificació amb certificats a aquells sistemes oferts a la ciutadania per la mateixa Diputació de Barcelona o en la concurrència a licitacions electròniques.

 

Píndoles de bones pràctiques

Extreure informació estructurada d'un document PDF per poder-la publicar en formats reutilitzables 

Vídeo explicatiu de com extreure informació estructurada d'un document PDF per a ser publicada en el portal de transparència en formats reutilitzables. 

Com crear el calendari fiscal de forma gràfica 

Vídeo explicatiu de com generar el calendari fiscal dels impostos i taxes de forma gràfica i entenedora per la ciutadania.

Automatització dels avisos de transparència + calendari perpetu

Guia pas a pas per automatitzar els avisos als diferents departaments de la informació a actualitzar/revisar al llarg de l'any. Aquesta guia s'acompanya d'una proposta de calendari perpetu de revisió dels ítems.

Decàleg per gestionar la transparència en el teu ajuntament

Infografia resum sobre com gestionar la transparència a les organitzacions.
 

Decàleg de continguts de transparència fàcils i entenedors per a la ciutadania

Infografia resum sobre què cal tenir present per publicar continguts de transparència fàcils i entenedors per a la ciutadania. 

Redacció i publicitat de documents administratius que contenen dades de caràcter personal

Infografia resum amb recomanacions i criteris que us ajudaran a redactar i a donar publicitat a aquells documents administratius que contenen dades de caràcter personal. Elaborada a partir del document Redacció i publicitat de documents administratius que contenen dades de caràcter personal, publicat al web del Municat per la Xarxa de Governs Transparents.

1
1
Categories:
Guies i manuals