Continguts especials en Accès a la informació pública (#OpenGovWeek2024)


 

El dijous 13 de juny vam compartir recursos i materials que us ajudaran en la gestió de les sol·licituds d’accés a la informació pública.

  • Amb el taller «El test del sol·licitant ocult: quadre de comandament i aspectes més rellevants a conèixer» us vam voler ajudar a conèixer què és i com funciona el test del sol·licitant ocult. Us vam presentar un quadre de comandament que us permetrà veure l’evolució de la valoració del síndic en el vostre ens local, i identificar els àmbits on haureu de fer millores. Aquest taller va ser a a càrrec de Carol Gómez, tècnica del Gabinet d’Innovació Digital, amb la participació de Ruth Cortés, assessora tècnica de processos i avaluació del Síndic de Greuges.
  • Amb el seminari web «Espai obert: les sol·licituds d’accés a la informació pública» vam poder aclarir els dubtes que teniu en el dia a dia sobre la gestió de les peticions d’informació, a càrrec de Carles San José, consultor i formador al sector públic en transparència i protecció de dades.
     
  • Us ajudem a treballar les sol·licituds d’accés a la informació pública:
     
    • Comunicació clara aplicada a la gestió de les SAIPS. Sovint, el ciutadà no entén el contingut de les comunicacions que rep de l’Administració. Hem treballat amb experts en la matèria  per mirar de millorar les notificacions i comunicacions a la ciutadania. Us facilitem tots els models necessaris per gestionar l’expedient de les SAIP incorporant-hi la visió del llenguatge planer.
       
    • Procés de gestió de les SAIP. Voleu sistematitzar la gestió de les SAIP a la vostra organització? Compartim amb vosaltres un procés estàndard, adaptat a la normativa amb els models de documents que necessitareu en cada pas.
       
    • Recurs «Millora de l’accés a la informació pública» del Catàleg. Al Gabinet d’Innovació Digital us ajudem de manera personalitzada a diagnosticar la vostra organització i a conèixer el pla d’acció a seguir per poder garantir l’accés a la informació pública per part de la ciutadania.
       
    • Campanyes de difusió del dret d’accés adreçades a la ciutadania. En el darrer informe del Síndic de Greuges es recomana fer accions de difusió adreçades a la ciutadania en relació amb el dret d’accés. Us volem posar fàcil acomplir aquesta petició i per això us proposem campanyes tipus de comunicació institucionals per tal que les pugueu utilitzar en les vostres xarxes socials.
       
    • Les llicències de reutilització de la informació en l’accés a la informació pública. Sabíeu que cal informar el ciutadà de la llicència de reutilització que s’aplica a la informació a la qual es facilita l’accés? Què són les llicències de reutilització de la informació? Què diu la normativa? Per a què serveixen? Tot això us ho expliquem al document que us oferim.
       
  • Bones pràctiques en sol·licituds d’accés a la informació pública. La Caravana d’Innovació Digital a Sant Cugat del Vallès. En l’àmbit de les SAIP la Caravana d’Innovació Digital ha fet parada a Sant Cugat del Vallès. Podrem conèixer de primera mà l’experiència d’acostar aquest accés tant als treballadors públics com a la ciutadania per què sigui un àmbit senzill i entenedor.

Us animem a consultar l'apartat de Accès a la informació pública de la nostra Comunitat per aprofundir en tot aquest àmbit!

I si voleu compartir la vostra expertesa o posar en comú dubtes, ho podeu fer en l'apartat del fòrum de la comunitat.