
El dijous 13 de juny vam compartir recursos i materials que us ajudaran en la gestió de les sol·licituds d’accés a la informació pública.
- Amb el taller «El test del sol·licitant ocult: quadre de comandament i aspectes més rellevants a conèixer» us vam voler ajudar a conèixer què és i com funciona el test del sol·licitant ocult. Us vam presentar un quadre de comandament que us permetrà veure l’evolució de la valoració del síndic en el vostre ens local, i identificar els àmbits on haureu de fer millores. Aquest taller va ser a a càrrec de Carol Gómez, tècnica del Gabinet d’Innovació Digital, amb la participació de Ruth Cortés, assessora tècnica de processos i avaluació del Síndic de Greuges.
- Amb el seminari web «Espai obert: les sol·licituds d’accés a la informació pública» vam poder aclarir els dubtes que teniu en el dia a dia sobre la gestió de les peticions d’informació, a càrrec de Carles San José, consultor i formador al sector públic en transparència i protecció de dades.
- Us ajudem a treballar les sol·licituds d’accés a la informació pública:
- Comunicació clara aplicada a la gestió de les SAIPS . Sovint, el ciutadà no entén el contingut de les comunicacions que rep de l’Administració. Hem treballat amb experts en la matèria per mirar de millorar les notificacions i comunicacions a la ciutadania. Us facilitem tots els models necessaris per gestionar l’expedient de les SAIP incorporant-hi la visió del llenguatge planer.
- Procés de gestió de les SAIP . Voleu sistematitzar la gestió de les SAIP a la vostra organització? Compartim amb vosaltres un procés estàndard, adaptat a la normativa amb els models de documents que necessitareu en cada pas.
- Recurs «Millora de l’accés a la informació pública» del Catàleg. Al Gabinet d’Innovació Digital us ajudem de manera personalitzada a diagnosticar la vostra organització i a conèixer el pla d’acció a seguir per poder garantir l’accés a la informació pública per part de la ciutadania.
- Campanyes de difusió del dret d’accés adreçades a la ciutadania . En el darrer informe del Síndic de Greuges es recomana fer accions de difusió adreçades a la ciutadania en relació amb el dret d’accés. Us volem posar fàcil acomplir aquesta petició i per això us proposem campanyes tipus de comunicació institucionals per tal que les pugueu utilitzar en les vostres xarxes socials.
- Les llicències de reutilització de la informació en l’accés a la informació pública. Sabíeu que cal informar el ciutadà de la llicència de reutilització que s’aplica a la informació a la qual es facilita l’accés? Què són les llicències de reutilització de la informació? Què diu la normativa? Per a què serveixen? Tot això us ho expliquem al document que us oferim.
- Bones pràctiques en sol·licituds d’accés a la informació pública. La Caravana d’Innovació Digital a Sant Cugat del Vallès . En l’àmbit de les SAIP la Caravana d’Innovació Digital ha fet parada a Sant Cugat del Vallès. Podrem conèixer de primera mà l’experiència d’acostar aquest accés tant als treballadors públics com a la ciutadania per què sigui un àmbit senzill i entenedor.
Us animem a consultar l'apartat de Accès a la informació pública de la nostra Comunitat per aprofundir en tot aquest àmbit!
I si voleu compartir la vostra expertesa o posar en comú dubtes, ho podeu fer en l'apartat del fòrum de la comunitat.
Categories:
Setmana del Govern Obert (OGW)