Sol·licituds d'accés a la informació pública: com puc millorar-ne la gestió?

Des del Gabinet d'Innovació Digital oferim diferents recursos per millorar i facilitar la gestió de les sol·licituds d'accés a la informació pública (SAIPS), entre els quals destaquem:


Recurs de catàleg DIBA: Millora de l'accés a la informació pública.
 

Es tracta d'un recurs del catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona de 2024 per millorar la gestió de l'accés a la informació pública dels ens locals. Les accions de millora estan adreçades a optimitzar tots els aspectes identificats pel Síndic de Greuges en el seu darrer informe amb l'objectiu d'impulsar goerns locals transparents i eficients, propers a la ciutadania. 


Quins aspectes pot abordar aquest recurs?

  • ​1. Diagnosi i identificació del pla d'acció per adaptar la gestió de les peticions d'accés al marc normatiu.
  • 2. Identificació i definició de les funcions de la Unitat d'informació prevista per la normativa.
  • 3. Accions de sensibilització i canvi cultural als treballadors públics.
  • 4. Anàlisi i redisseny del procés de gestió de les Sol·licituds d'accés a la informació pública (SAIPS).
  • 5. Accés al modelari de documents de suport a la gestió de les SAIPS.
  • 6. Accés a campanyes de promoció de l'accés a la informació pública.
  • 7. Test del sol·licitant ocult per a identificar àmbits de millora aplicats.


Qui pot demanar el recurs?

  • Ajuntaments de municipis fins a 5.000 habitants
  • Consells Comarcals


Vols saber-ne més?

Si voleu consultar més informació o voleu accedir a la convocatòria, feu clic al següent enllaç: Millora de l'accés a la informació pública