Bona pràctica: com mostrar dades de l'ítem ‘Indicadors de transparència’

Aquesta setmana us destaquem una bona pràctica relacionada amb l’ítem Indicadors de transparència.

Es tracta de l’Ajuntament de les Cabanyes (Alt Penedès) −municipi menor de 1.000 habitants−, el qual ha publicat, al seu Portal de transparència, les estadístiques detallades d'emplenament dels ítems que avaluen la transparència municipal.

Us deixem l’enllaç a la bona pràctica: https://www.seu-e.cat/ca/web/lescabanyes/govern-obert-i-transparencia/serveis-i-tramits/estat-dels-serveis/indicadors-de-transparencia

Aprofitem per recordar-vos que els ajuntaments menors de 1.000 habitants de les comarques que formen part de la Xarxa de Suport al Govern Digital (XSGD) reben suport directe de tècnics del consell comarcal per fer l’edició del Portal de transparència o bé de dur a terme tasques d’assessorament. És a dir, es tracta d'un suport operatiu per acomplir amb els requisits que recomana la Xarxa de Governs Transparents (XGT) de Catalunya en relació als ítems de transparència.

Aquest servei que presten els consells comarcals es fa en coordinació amb la Diputació de Barcelona. En el cas de l’Ajuntament de les Cabanyes, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès hi participa fent tasques d’edició.

A continuació us mostrem com enllaçar els indicadors de transparència del vostre ens local al vostre Portal de transparència. Recordeu que podeu activar la visualització dels indicadors d'Infoparticipa 2021 des del vostre portal. Al final d'aquesta notícia us deixem l'enllaç de com fer-ho.

Primer de tot us indicarem on trobar els indicadors de transparència.

Un cop accediu a l'entorn de proves podeu anar a l'apartat Administració i clicar Configuració:

Configuració:

Al menú de l'esquerra trobareu el Quadre Comandament:

Un cop cliqueu al Quadre de comandament us apareixeran tot un seguit d'indicadors que el configuren. Haureu d'anar a la part de sota on trobareu l'apartat Estadístiques detallades d'emplenament:

Com us dèiem al principi, podeu activar la visualització dels indicadors d'Infoparticipa 2021 des d'aquí. Al final d'aquesta notícia us deixem l'enllaç de com fer-ho.

També podeu aprofitar per copiar (i tenir a mà) l'enllaç que més tard haureu d'enganxar a l'ítem Indicadors de transparència del vostre portal. El podeu trobar a la part inferior dreta:

Haureu de copiar (i tenir a mà) el "codi per a insertar":

A partir d'aquí us mostrarem com mostrar els indicadors a l'ítem Indicadors de transparència del vostre portal.

Un cop sou al Portal de transparència:

Aneu a l'apartat de Serveis i tràmits / Estat dels serveis / Indicadors de transparència:

Un cop dins l'ítem, si cliqueu a Editar podreu enganxar el codi que heu copiat abans ("codi per a insertar"):

Ho haureu de fer clicant dins la icona de Codi font:

Insertem el codi que teníem copiat i tornem a clicar damunt la icona Codi font. Veureu que el text dins el requadre desapareix (no es visualitza res), però ja us sortiran els indicadors de l'ítem Indicadors de transparència del vostre portal:

També us informem que hem actualitzat l’ítem ‘Indicadors de transparència’ del nostre apartat “Treu-li suc al portal”: https://governobert.diba.cat/node/564

I per últim us deixem l'enllaç que us hem comentat de Com activar la visualització dels indicadors d'Infoparticipa 2021https://governobert.diba.cat/node/1153

Us convidem a donar-hi una ullada!

Informació relacionada:

Podeu enviar-nos la vostra bona pràctica: El meu ajuntament és una bona pràctica.