Vídeo i conclusions del Debat Municipalista 'Les mesures antifrau en els fons europeus. Els plans d'integritat' (impulsat per l'ACM)

L'Associació Catalana de Municipis (ACM) ha organitza un Debat Municipalista per explicar el marc normatiu que obliga als ens locals a aprovar plans de mesures antifrau si volen sol·licitar projectes de fons europeus.

Aquesta jornada ha tingut com a objectiu explicar el marc normatiu que regula la creació d’aquests plans de mesures antifrau als ens locals de Catalunya i quines són les implicacions que té per a aquests ens locals a l'hora de presentar un projecte finançant pel Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Alhora, s'hi han compartit experiències sobre l’elaboració de Plans de mesures antifrau, altrament coneguts com a Plans d’Integritat Pública, que podran servir de referent per aquelles entitats que tinguin previst participar en projectes europeus.

També s'ha posat a disposició dels assistents informació relativa al projecte “Plans d’integritat a l’administració local” en què col·laboren la Fundació Transparència i Bon Govern Local (FTBG), l’Oficina Antifrau de Catalunya i el Consorci Administració Oberta de Catalunya amb l'objectiu de facilitar-vos una metodologia, als ens locals, per implementar plans de mesures antifrau en les vostres institucions.

Disposar d’aquest pla és obligatori per poder participar als projectes de finançament europeu i, actualment, a Catalunya hi ha molt pocs ens locals que disposin d’un pla de mesures antifrau que s’ajusti als criteris mínims. Per aquest motiu l'ACM ha anunciat que posarà a disposició dels municipis la primera Guia per a la implantació de plans d’integritat als ens locals.

També s’hi expliquen els serveis que l’Associació Catalana de Municipis (ACM) oferirà als ens locals des de l’Oficina de Fons Europeus per tal d’abordar les mesures antifrau que s’exigeix per als projectes Next Generation.

Podeu visualitzar la jornada:

Trobareu tota la informació completa al web de l'ACM:

Recodem que el dia 29 de setembre de 2021 el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública, va publicar, per una banda, l’Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, la qual configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) i, per altra banda, l’Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment de l'acompliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del PRTR. Entre altres qüestions, les Ordres regulen l’aprovació de “Plans de mesures antifrau” per part de les entitats perceptores de Fons Europeus.

Informació relacionada:

Us recordem que podeu donar-vos d'alta a la nostra comunitat si voleu rebre el butlletí de novetats setmanalment: https://governobert.diba.cat/node/411

I no oblideu...

Subscriviu-vos al canal de Youtube “Innovació i Governs digitals DIBA”: