Adopció del Codi ètic del servei públic de Catalunya per part del Govern, l'Administració de la Generalitat i les entitats del seu sector públic

El Codi ètic del servei públic de Catalunya constitueix un marc ètic comú tant per al conjunt de persones que treballen a les administracions i els sectors públics respectius, com les que treballen en organitzacions privades i entitats que fan efectius serveis públics per compte de les administracions, sense perjudici de quina sigui la seva posició, condició o règim jurídic de vinculació.

L’objectiu principal del Codi és el d’assegurar uns estàndards morals i d'excel·lència, així com afavorir la reputació positiva de les institucions, tot orientant l’actuació dels servidors públics des de la clau dels valors, reforçant d’aquesta manera la integritat de les seves actuacions i contribuint així a impulsar la millora del servei públic, la millora de la qualitat democràtica, i la recuperació de la confiança de la ciutadania en les seves institucions.

La finalitat última, doncs, és la d’impulsar el bon govern, i més enllà, la credibilitat del sistema politicoinstitucional.

Aquest Codi ètic està dividit en quatre parts.

Cadascuna tracta els valors en el servei públic des d’una perspectiva rellevant i parcialment diferent:

1. Valors inherents al servei públic que haurien de caracteritzar un servei públic de qualitat a Catalunya.

2. Valors relacionats amb l’actuació dels servidors públics, propis de la tasca professional de les persones que integren el servei públic a Catalunya.

3. Valors vinculats a les dimensions relacionals dels servidors públics. Indica els valors vinculats a set modalitats de relacions que es donen en el servei públic: la relació i tracte amb les persones, les relacions intraorganitzatives i interorganitzatives entre els servidors públics, les relacions amb els càrrecs polítics i el personal directiu, les relacions amb els grups d’interès, la relació amb l’ús de la informació, les relacions amb els mitjans de comunicació i la relació amb l’entorn sociocultural i mediambiental.

4. Valors de les organitzacions responsables del servei públic. Aquells valors bàsics que haurien d’orientar la configuració de les entitats que presten serveis públics a Catalunya.

Materials de suport:

Us recordem que podeu donar-vos d'alta a la nostra comunitat si voleu rebre el butlletí de novetats setmanalment: https://governobert.diba.cat/node/411

I no oblideu...

Subscriviu-vos al canal de Youtube “Innovació i Governs digitals DIBA”: