[3]El Codi ètic del servei públic de Catalunya constitueix un marc ètic comú tant per al conjunt de persones que treballen a les administracions i els sectors públics respectius, com les que treballen en organitzacions privades i entitats que fan efectius serveis públics per compte de les administracions, sense perjudici de quina sigui la seva posició, condició o règim jurídic de vinculació.
L’objectiu principal del Codi és el d’assegurar uns estàndards morals i d'excel·lència, així com afavorir la reputació positiva de les institucions, tot orientant l’actuació dels servidors públics des de la clau dels valors, reforçant d’aquesta manera la integritat de les seves actuacions i contribuint així a impulsar la millora del servei públic, la millora de la qualitat democràtica, i la recuperació de la confiança de la ciutadania en les seves institucions.
La finalitat última, doncs, és la d’impulsar el bon govern, i més enllà, la credibilitat del sistema politicoinstitucional.
Aquest Codi ètic està dividit en quatre parts.
Cadascuna tracta els valors en el servei públic des d’una perspectiva rellevant i parcialment diferent:
1. Valors inherents al servei públic que haurien de caracteritzar un servei públic de qualitat a Catalunya.
2. Valors relacionats amb l’actuació dels servidors públics, propis de la tasca professional de les persones que integren el servei públic a Catalunya.
3. Valors vinculats a les dimensions relacionals dels servidors públics. Indica els valors vinculats a set modalitats de relacions que es donen en el servei públic: la relació i tracte amb les persones, les relacions intraorganitzatives i interorganitzatives entre els servidors públics, les relacions amb els càrrecs polítics i el personal directiu, les relacions amb els grups d’interès, la relació amb l’ús de la informació, les relacions amb els mitjans de comunicació i la relació amb l’entorn sociocultural i mediambiental.
4. Valors de les organitzacions responsables del servei públic. Aquells valors bàsics que haurien d’orientar la configuració de les entitats que presten serveis públics a Catalunya.
Materials de suport:
Us recordem que podeu donar-vos d'alta a la nostra comunitat si voleu rebre el butlletí de novetats setmanalment: https://governobert.diba.cat/node/411 [8]
I no oblideu...
Subscriviu-vos al canal de Youtube “Innovació i Governs digitals DIBA”:
Enllaços:
[1] https://governobert.diba.cat/
[2] https://governobert.diba.cat/members/balaguerpl
[3] https://administraciopublica.gencat.cat/web/.content/organitzacio/etica-publica/codi-etic-servei-public/Codi_etic_SP_cat.pdf
[4] https://dogc.gencat.cat/ca/document-del-dogc/?documentId=913144
[5] https://governobert.diba.cat/codis-de-bon-govern
[6] https://governobert.diba.cat/news/2021/08/13/motius-pels-quals-institucio-ha-de-fer-pla-d-integritat-publica
[7] https://governobert.diba.cat/news/2021/10/05/sistema-d-integritat-institucional-element-essencial-per-les-aapp-que-executen-fons-
[8] https://governobert.diba.cat/form/alta
[9] https://www.youtube.com/channel/UCDsVucMrrRwtEqqhzIpQvzA
[10] https://governobert.diba.cat/node/1089