“Més de 150 ajuntaments publiquen informació sobre activitats econòmiques en format obert i reutilitzable” (AOC)

A la demarcació de Barcelona hi ha més de 200 ens que són usuaris del Gestor d’Informació d’Activitats (GIA), una aplicació informàtica amb tecnologia web dissenyada i creada per la Diputació de Barcelona per facilitar als ajuntaments la gestió de les activitats i establiments dels seus municipis.

Les  dades dels censos d’activitats del GIA inclouen activitats de diversos sectors econòmics: industrial, comercial, serveis, recreatives, entre d'altres. També inclouen els equipaments culturals, esportius, educatius, sociosanitaris i religiosos. Cal remarcar que les dades són de titularitat dels ajuntaments usuaris, els quals les gestionen i mantenen.

Actualment hi ha 153 ens que disposen del conjunt de dades actiu, publicat en format CSV amb el nom “Cens d’activitats municipals amb establiment (GIA-DIBA)”, fent molt senzilla la consulta del cens tant en format taula (llistat), com mitjançant un mapa al portal de dades obertes de cada ens.

Actualment, més del 75% dels ens usuaris de l’aplicació GIA ja han autoritzat la Diputació de Barcelona per tal que publiqui les seves dades en format obert, i així d'aquesta manera, es permetrà que -a banda d’aparèixer al portal de dades obertes de la Diputació de Barcelona-, també es publiquin automàticament al portal de dades obertes de cada ens i que està proveït per l’AOC.

Us deixem l’enllaç a la publicació de l’AOC on ho trobareu extensament explicat:

De ben segur aquesta informació us serà d’utilitat!

Informació relacionada: