Apunts

Diagnosi i detecció de necessitats al territori: que fa falta als ens locals en matèria de Transparència i Bon Govern?

El mes de febrer de 2024 es van publicar els resultats de l’enquesta de detecció de necessitats tècniques en l’àmbit del govern obert, realitzada també el 2017 i el 2021, als ajuntaments de la província.

S'acosta la Setmana del Govern Obert: us heu apuntat ja a algun dels webinars?

Com sabeu, la setmana del 10 al 14 de juny se celebra la Setmana del Govern Obert (OpenGovWeek).

És una data que se celebra internacionalment, i des del Gabinet d'Innovació Digital també ens apuntem a la celebració! Per això, estem treballant de valent per oferir-vos una setmana plena de webinars, tallers i continguts diferents.

Actualitzats els documents per l’elaboració d’un Pla de Mesures Antifrau

Recentment s’ha actualitat l’apartat on es troben disponibles els models i documents per l’elaboració d’un Pla de Mesures Antifrau que la Diputació de Barcelona posa a disposició pel conjunt d’ens locals que vulguin elaborar el seu propi Pla.

Concretament, s’han actualitzat els models i documents de Declaració absència de conflicte d'interessos (DACI). Recordem que han de subscriure una DACI totes aquelles persones que signin expedients finançats o a finançar per Fons Next Generation UE.

Bústia GOmunicipal





 

Bústia GOmunicipal


Posem a la vostra disposició la bústia de correu específica per a dubtes relatius a temes tractats a la comunitat.

Des d'aquesta bústia atendrem tots els vostres dubtes.

Automatització i dades obertes en les agendes dels alts càrrecs municipals

L'Àrea d'Innovació, governs locals i cohesió territoral de la Diputació de Barcelona ha treballat per implementar una millora en la visualització actual de l’agenda dels alts càrrecs i la seva vinculació amb el registre de grups d’interès en el web municipal i en el portal de transparència.

Hem millorat l'apartat 'Bon govern'

Durant els darrers mesos hem anat incorporant diversos recursos per ajudar els ens locals en la gestió del seu bon govern. És per aquest motiu que hem reestructurat l’apart Bon govern a la Comunitat de Transparència i Govern Obert.

Arran de l’aparició de diverses guies relacionades amb els sistemes d’integritat pública i les mesures antifrau hem incorporat dos subapartats més, que us ajudaran, a poder consultar els recursos amb més facilitat.

Consultes sobre accés a la informació pública

Teniu alguna consulta sobre accés a la informació pública?

Recordeu que ens podeu fer arribar les vostres consultes relacionades amb aquest tema mitjançant el formulari que teniu a la Comunitat de Transparència i Govern Obert: https://governobert.diba.cat/node/435

Setmana del Govern Obert 2024 (OGW): moltes gràcies per la vostra participació!



La setmana del 10 al 14 de juny del 2024, s'ha realitzat la #OpenGovWeek - Setmana del Govern Obert, on la Diputació de Barcelona, per mitjà del Gabinet d'Innovació Digital, i en concret a través de la comunitat de Transparència i Govern Obert, ha participat amb diferents activitats. 
 

La Diputació de Barcelona inicia un projecte pilot per millorar la capacitació dels ens locals en govern i reutilització de dades

L’Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial té per objectiu, entre els seus eixos de mandat, sensibilitzar i democratitzar l’ús de les dades a les administracions locals. Aquest objectiu s’emmarca en un dels àmbits prioritaris de la corporació per al Mandat 2024-2027, com és la prospectiva i la governança de dades.

En aquest sentit, en coordinació amb l'Àrea de Presidència, inicia aquest 2024 un projecte pilot per a impulsar l’orientació a la dada en ens locals de 5.000 a 20.000 habitants.


 

La transparència a la Setmana del Govern Obert: recull de notícies

Durant aquesta Setmana del Govern Obert hem preparat diverses notícies per seguir millorant en el compliment normatiu de la transparència i per acostar-la a la ciutadania

Us deixem una relació d'aquestes notícies. Esperem que us puguin servir al vostre dia a dia i que us hagin agradat!