La Diputació de Barcelona inicia un projecte pilot per millorar la capacitació dels ens locals en govern i reutilització de dades

L’Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial té per objectiu, entre els seus eixos de mandat, sensibilitzar i democratitzar l’ús de les dades a les administracions locals. Aquest objectiu s’emmarca en un dels àmbits prioritaris de la corporació per al Mandat 2024-2027, com és la prospectiva i la governança de dades.

En aquest sentit, en coordinació amb l'Àrea de Presidència, inicia aquest 2024 un projecte pilot per a impulsar l’orientació a la dada en ens locals de 5.000 a 20.000 habitants.

En què consisteix el projecte?

En aquest projecte pilot, una selecció d’ajuntaments podran:

• Rebre formació especialitzada en l’àmbit de la reutilització de dades
  • Disposar de llicències premium a la plataforma IDDIGO durant la durada del projecte, amb accés a un centenar d’indicadors que els permetran crear i compartir amb la ciutadania quadres de comandament.
  •  Disposar de suport personalitzat per a poder crear i gestionar indicadors municipals

Objectius del projecte:

• Promoure la transparència en la gestió pública mitjançant l'accés a informació clara i precisa.
  • Facilitar la presa de decisions basades en dades.
  • Capacitar tècnics del mon local en l’ús i reutilització de les dades.
  • Promoure una cultura de la dada i el coneixement dels principis bàsics que el regeixen.
  • Disposar d’una base de dades estandarditzades.

Què aporta aquest projecte al món local?

Aquest projecte pilot és una oportunitat per compartir amb tècnics d’altres ens locals coneixements en l’àmbit de la reutilització i visualització de dades.

Durant el projecte, els ens locals tindran accés a capacitats premium de la plataforma IDDIGO.

Més enllà del projecte, els ens locals disposaran d’accés a tot un conjunt de dades estandarditzades que es poden utilitzar per a crear els seus propis quadres de comandament i de coneixements i habilitats per a treure’n el màxim profit. Un cop finalitzat el projecte els usuaris disposaran de la llicència Open, que permet accedir i utilitzar una part de les funcionalitats de la plataforma.

A qui s’adreça aquest projecte?

Inicialment aquest projecte s’adreça a tècnics municipals de municipis d’entre 5.000 i 20.000 habitants. Si el vostre municipi no es troba en aquest tram però esteu interessats en el projecte, poseu-vos en contacte a través de l’adreça de correu: gb.innovaciod@diba.cat

Aquest projecte arrenca al mes de setembre amb una sessió informativa. Si esteu interessats a rebre informació sobre aquest projecte, podeu posar-vos en contacte amb el nostre equip tècnic: gb.innovaciod@diba.cat

Què és IDDIGO?

IDDIGO és una eina avançada que emmagatzema i gestiona dades i indicadors estandarditzats, en més de 13 dimensions, permetent als municipis comparar el seu rendiment en diverses temàtiques. Amb IDDIGO, tots els municipis tenen accés a indicadors homogenis i independents, la qual cosa facilita la seva replicabilitat en el temps i la comparabilitat dels seus resultats.

Beneficis per a la Gestió Pública:

• Comparació del Rendiment: Permet comparar el rendiment de múltiples municipis en més de 1.000 indicadors, facilitant la detecció d'àrees de millora, la identificació de bones pràctiques i l'assignació eficient de recursos.
  •  Solucions de Valor Afegit: IDDIGO ofereix 11 funcionalitats que no només permeten observar l'estat dels territoris en diverses temàtiques, sinó també operar amb aquestes dades per a facilitar la presa de decisions informades. (Veure Cas d'ús: Alcobendas)
  •  Intel·ligència Artificial i Big Data: Inclou solucions que s'alimenten d'Intel·ligència Artificial i Machine Learning, optimitzant la gestió territorial basada en indicadors.