Una ració de dades obertes, a càrrec de Roberto Magro

Avui us presentem un anàlisi sobre dades obertes de la mà de Roberto Magro, cap de Serveis Interactius, Responsable Web Municipal, Transparència i Dades obertes de l'Ajuntament d'Alcobendas, que du per títol El plato estrella de la gestión administrativa: una ración de datos abiertos.

Com bé diu el seu autor “des que ens llevem fins que anem al llit som productors i receptors de dades, però les dades només són útils quan s'articulen i es posen al servei de la societat, és a dir, quan adquireixen valor informatiu.”

En aquest article s'exposen una sèrie de reflexions que prenen com a base el coneixement i l'experiència adquirida, les qual duen a repensar la necessitat de reutilitzar la informació pública.

Tot seguit us relacionem algunes de les qüestions a què dona resposta Alberto Magro:

• Les dades obertes: què són i què no són

• La tecnologia, sempre la nostra aliada

• Beneficis de les dades obertes

• Guies de Dades Obertes de la FEMP, un model a seguir per Europa

• Interoperabilitat real, un imperatiu

• Creació de les oficines de la dada

• Recomanacions per abordar un projecte de dades obertes a les AAPP

• Reptes que hem de superar en la posada en marxa de polítiques de dades obertes i aspectes clau per al seu desenvolupament

A mode de cloenda, en aquest estudi, hi trobarem un apartat de conclusions.

Si esteu interessats/ades en l’anàlisi complet el podeu llegir en aquest enllaç publicat a la pàgina web “El consultor de los ayuntamientos”.

Materials de suport i altres recursos d’utilitat: