Curs online i gratuït ‘Taller de dades obertes i reutilització de la informació’ (impulsat per la Diputació de Girona)

Públic al qual s'adreça:
Empleats públics, secretaris i representants de l’Administració local
dimecres
Octubre 2021
Data de finalització: dimecres, 06/10/2021 - 11:00

La Diputació de Girona organitza el curs Taller de dades obertes i reutilització de la informació, impartit per Ferran Farriol, Felipe Ruiz i Jordi Bassagañas.

Trobareu més informació i la possibilitat d'inscriure-us a: https://formacio.ddgi.cat/product/taller-de-dades-obertes-i-reutilitzacio-de-la-informacio/

OBJECTIUS

Conèixer, reflexionar i aprendre al voltant de les dades obertes, els seus usos i potencials.

CONTINGUTS

Primera part 6/10/21 (docent: Ferran Farriol)

Què són les dades obertes?

1. Com han de ser les dades obertes?
  2. La qualitat de les dades obertes
  3. Marc legal
  4. Estratègia Data Driven a l’Administració pública
  5. Itineraris per al foment de les dades obertes
  6. Exemples:
    • El cas de Sitges i les dades de telefonia
    • El cas de Tarragona i les obres de brigada i manteniment
    • El cas de Castellar del Vallès i la relació dels proveïdors i adjudicataris
    • Altres exemples interessants d’experiències amb dades obertes
  7. El futur de les dades obertes
  8. Dubtes i preguntes

Segona part 13/10/21 (docents: Felipe Ruiz i Jordi Bassagañas)

Part pràctica: experiència en la creació i la publicació de conjunts de dades

1. Construcció d’un fitxer de dades obertes amb format CSV, a partir d’una base de dades
  2. Pujada i publicació d’un fitxer CSV a una carpeta FTP pròpia de l’ens
  3. Creació del conjunt de dades dins de CKAN (base de dades obertes)
  4. Creació de vistes de mapa/gràfic estàndard
  5. Creació de vistes de mapa amb la solució Instamaps
  6. Creació de gràfics amb eines en línia (InfogramFluorish)
  7. Ús de recursos gràfics de dades obertes amb solucions externes i actualitzables (Power BI…)
  8. La normalització de les dades
  9. El cas de l’Ajuntament de Les Preses i la seva experiència en l’impuls de les dades obertes
  10. Recomanacions finals i debat

DOCENTS

Ferran Farriol. Cap del Servei de Govern Obert del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya. Gestiona i desenvolupa serveis per fomentar la transparència, la reutilització de dades o la tramitació electrònica per a la ciutadania. Ha exercit com a responsable en diferents àmbits de l’Administració local vinculats a la gestió dels sistemes d’informació i transformació digital.

Com a docent participa en formació universitària especialitzada principalment en els àmbits de gestió pública, administració electrònica i govern obert.

Felipe Ruiz. Analista de dades i enginyer informàtic de l’Ajuntament de Tarragona. Ha posat en marxa i manté el sistema Data Driven de Tarragona i gestiona el Portal de Dades Obertes de l’ens. Com a docent participa activament en formació especialitzada en l’àmbit de les dades obertes i el foment de la reutilització de la informació.

Jordi Bassagañas. Responsable del departament d’Informàtica i Administració digital de l’Ajuntament de Les Preses. Lidera els treballs per impulsar la transparència i les dades obertes a l’entorn municipal, desenvolupa tasques de suport a Secretaria i gestiona el viver d’empreses municipal.

Etiquetes:
dades obertes, ddgi