El Gabinet d'Innovació Digital iniciarà, el pròxim dia 7 d'octubre, la formació: "Polítiques Públiques basades en dades: Treu-li suc a les dades obertes".

El Gabinet d’Innovació Digital inicia la primera sessió formativa el 7 d'octubre

El Gabinet d’Innovació Digital es complau a anunciar l'inici de la primera sessió formativa titulada "Polítiques Públiques basades en dades: Treu-li suc a les dades obertes", que tindrà lloc el pròxim 7 d'octubre. Aquesta formació s'emmarca dins del projecte d'impuls a l’orientació a la dada dels ens locals. Podeu veure la sessió informativa del passat dia 17 de setembre aquí.

La iniciativa és dirigida als equips d'alcaldia i gerència, departaments d'organització, serveis econòmics, medi ambient i a tots aquells perfils tècnics orientats a la gestió de dades dins les seves respectives organitzacions dels municipis compresos entre 5.000 i 20.000 habitants. Per aquells municipis que no estiguin dins el rang es podran posar en contacte amb el gabinet. L'objectiu és proporcionar eines i coneixements per a una gestió eficient i efectiva de les dades obertes en l’àmbit local fomentant així la presa de decisions basada en dades.

El programa de la formació es desenvoluparà en 7 sessions:

El paper de les dades en la gestió pública: Exploració del marc europeu de les dades de gran valor, reptes futurs de les dades obertes i aspectes de qualitat, seguretat, privacitat i ètica en l'ús d'aquestes dades.

Recursos: Anàlisi dels indicadors de l’àmbit, dades obertes disponibles per als ens locals, formats d'informació i eines gratuïtes de visualització i anàlisi de dades.

Presentació de la Plataforma d’indicadors IDDIGO: Tres sessions per descobrir de les potencialitats d'una eina que recull una gran quantitat d’indicadors basats en dades obertes, que permet comparatives entre municipis, avaluació del grau de compliment dels objectius ODS, projeccions de futur i configuració de quadres de comandament.

Pràctica d’anàlisi de dades obertes per a analitzar polítiques públiques: Sessió pràctica utilitzant Looker Studio per a la visualització de dades.

Orientació a la dada dels ens locals: Sessió d’avaluació del projecte on s'identificaran les necessitats específiques del món local i les demandes dels ens locals.

Aquesta formació ofereix una visió integral de com les dades obertes poden esdevenir una eina clau per a la gestió pública local, promovent una cultura de transparència, eficiència i orientació a les dades.

Us animem a participar i aprofitar aquesta oportunitat per treballar plegats en la millora de la gestió pública basada en dades a través del següent formulari. Per a més informació podeu escriure a l'e-mail: gb.innovaciod@diba.cat o trucant al telèfon: 671.401.420.