L'ajuntament de Tavèrnoles, bona pràctica en la publicació de les dades de compliment

L'Ajuntament de Tavèrnoles ha fet una aposta decidida per la transparència. El 2022 va sol·licitar el suport en transparència amb uns resultats excepcionals.

L'ajuntament ha assolit el 94% de compliment dels ítems de transparència. Podeu consultar l'evolució en matèria de transparència en el seu portal i la difusió feta en el seu web municipal.

Volem destacar com a bona pràctica la publicació del treball realitzat en el portal de transparència: en l'item Indicadors de transparència publiquen la imatge que des del Gabinet d'Innovació Digital entreguem amb el reconeixement de l'evolució i treball realitzat.

En les properes setmanes, altres ajuntaments que també han fet aquesta aposta per la transparència i que han treballat el recurs de Gestió de la transparència municipal, compartiran aquesta informació de millora de la transparència.

Volem agrair la implicació de tots els equips i us felicitem per la gran feina feta!

Et preocupa la transparència? Des del Gabinet d'Innovació Digital posem al teu abast el recurs "Gestió de la transparència

Des del Gabinet d'Innovació digital, en el marc del recurs del Catàleg de Serveis "Gestió de la transparència municipal":

• Analitzem cadascun dels items del portal de transparència de l'ens i es realitzen recomanacions de millora basades en el treball que realitza la Xarxa de Governs Transparents.
  • S'estableix un full de ruta amb l'objectiu d'assolir el màxim compliment legal.
  • Es donen eines i recursos per facilitar el manteniment del treball realitzat i implementar la cultura de la transparència a l'ajuntament.

En l'any 2022, han estat 34 els ens locals als quals se'ls hi ha entregat la diagnosi de transparència. I aquest 2023, ja son 19 els ens que han sol·licitat aquest recurs. En aquest marc, tenim una bona pràctica destacable.

Us recordem que podeu demanar aquest recurs en el Catàleg de Serveis 2023 de la Diputació de Barcelona: Gestió de la transparència municipal

El nostre acompanyament i suport segueix: realitzem un seguiment 6 mesos després de la diagnosi

Tots els ens que han treballat el recurs de Gestió de la Transparència Municipal del catàleg, se’ls hi realitza, 6 mesos després de la diagnosi (entrega de l'informe i el full de ruta), un seguiment de suport.

Perquè realitzem aquest seguiment? us volem acompanyar en el full de ruta que treballem conjuntament en el recurs. L'objectiu d'aquest seguiment és conèixer l’evolució, la millora assolida del compliment legal i, també, poder treballar aspectes que encara estiguin pendents d'ajustar.

En aquests moments ja són 11 els ens locals on des del Gabinet d'Innovació Digital se'ls hi ha fet aquest acompanyament i els resultats no poden ser millors: en tots ells s'ha donat una millora de la qualitat d'informació publicada des del moment de la diagnosi.

La mitjana de millora de la informació publicada en els seus portals de transparència és del 21%!

Informació relacionada

I no oblideu...

Si voleu rebre les novetats en matèria de transparència, accés a la informació pública, dades obertes i bon govern només heu de donar-vos d'alta a la comunitat: https://governobert.diba.cat/node/411

I subscriviu-vos al canal de Youtube “Innovació i Governs digitals DIBA”: