Milloren els portals de transparència municipal?

Un dels recursos que oferiem des del Gabinet d'Innovació Digital en l'àmbit del Govern Obert és el de Gestió de la transparència municipal.

Amb aquest recurs:

• S'analitzen cadascun dels items del portal de transparència de l'ens i es realitzen recomanacions de millora basades en el treball que realitza la Xarxa de Governs Transparents.

• S'estableix un full de ruta amb l'objectiu d'assolir el màxim compliment legal.

• Es donen eines i recursos per facilitar el manteniment del treball realitzat i implementar la cultura de la transparència a l'ajuntament.

En l'any 2022, ja han estat 34 els ens locals als quals se'ls hi ha entregat la diagnosi de transparència. I aquest 2023, ja son 17 els ens que han sol·licitat aquest recurs.

Però el nostre acompanyament i suport segueix: realitzem un seguiment 6 mesos després de la diagnosi

Tots els ens que han treballat el recurs de Gestió de la Transparència Municipal del catàleg, se’ls hi realitza, 6 mesos després de la diagnosi (entrega de l'informe i el full de ruta), un seguiment de suport.

Perquè realitzem aquest seguiment? us volem acompanyar en el full de ruta que treballem conjuntament en el recurs. L'objectiu d'aquest seguiment és conèixer l’evolució, la millora assolida del compliment legal i, també, poder treballar aspectes que encara estiguin pendents d'ajustar.

Ja hem començat! L'Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana ha estat el primer ens local en el que hem realitzat aquest seguiment.

Amb l'Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana hem pogut treballar i veure l'evolució des del moment de la diagnosi fins ara, on després de fer una gran feina d'actualització del portal de transparència, el seu nivell de compliment legal actual, com podeu veure a la imatge, és espectacular!

Us recordem que aquest recurs està disponible al Catàleg de Serveis de la Diputació 2023 per a consells comarcals i ajuntaments de fins a 20.000 habitants. El teniu disponible en el Catàleg de Serveis.

Informació relacionada