Novetats en el Catàleg de Serveis 2023: nou servei "Publicació automatitzada d'informació de transparència" i modificació de "Gestió de la transparència municipal"

Us volem presentar les novetats que trobareu en el Catàleg de Serveis 2023 en els recursos que des del Gabinet d'Innovació Digital us oferim en l'àmbit de transparència, dades obertes i bon govern :

Nou!: Publicació automatitzada d'informació de transparència

Aquest nou servei permet a l'ens local activar la publicació en el portal de transparència municipal de les dades que es troben en sistemes d'informació proveïts per Diputació de Barcelona. L'ens local pot sol·licitar l'activació d'un o varis dels ítems a publicar que consten en el formulari de sol·licitud.

La publicació en el portal de transparència del Consorci AOC implica la publicació en el portal de dades obertes tant de la Diputació de Barcelona com en el portal de dades obertes de l'ens local.

La prestació d'aquest suport està supeditada a la vigència de l'assistència vinculada a cadascun dels sistemes d'informació que contenen la informació. És a dir, la publicació de les dades només es podrà automatitzar mentre estigui vigent l'assistència en l'ús del sistema d'informació que conté les dades d'origen.

Qui el pot demanar? Ajuntaments de municipis de fins a 75.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades.

Període de sol·licitud: 28/12/2022 a 31/12/2023

Podeu consultar tota la informació en el següent enllaç.

Ampliació destinataris: Gestió de la transparència municipal

Us recordem que aquest servei dóna suport a a la gestió de la transparència municipal amb l'objectiu d'impulsar governs locals transparents, propers a la ciutadania.

Pot incloure:

1. Diagnosi de la situació actual del portal de transparència
2. Millora de la gestió de la transparència: establiment del procés i calendarització de la publicació dels ítems
3. Identificació de les fonts d'on treure la informació de transparència.
4. Capacitació en l'ús del portal de transparència
5. Establiment d'objectius de millora de la transparència i seguiment passats 6 mesos.

La novetat d'enguany és l'ampliació dels ens destinataris: aquest 2023 els auntaments de municipis de fins a 20.000 habitants el podran demanar, així com els consells comarcals.

Període de sol·licitud: 28/12/2022 a 31/10/2023

Podeu consultar tota la informació en el següent enllaç.

Informació relacionada