DialÈtic. Canal de suport a la reflexió en ètica pública (Oficina Antifrau de Catalunya)

L’Oficina Antifrau de Catalunya posa a disposició dels servidors i servidores públics el servei DialÈtic: un nou servei que ofereix un espai de reflexió i sensibilització en matèria d’ètica aplicada a la gestió pública.

DialÈtic inclou un canal de consulta on es poden adreçar aquells dubtes o dilemes ètics que sorgeixen en el dia a dia de l’activitat professional i que, si no es gestionen adequadament, poden posar en risc la integritat institucional.

Aquest espai incorpora, també, seccions amb continguts especialitzats en matèria d’ètica i integritat públiques, recursos de sensibilització i formació, eines i exemples de dilemes ètics, entre d’altres.

Els objectius d'aquest espai són:

  • Facilitar la incorporació i consolidació de la reflexió ètica en la pràctica diària del servei públic i la presa de decisions.

  • Sensibilitzar sobre la necessitat d’identificar i gestionar els dilemes o altres problemàtiques o preocupacions ètiques que sorgeixen en l’entorn professional.

  • Acompanyar les servidores i servidors públics en aquest procés de reflexió, aportant una visió externa.

DialÈtic s’adreça a totes les persones que prestin serveis en el sector públic de Catalunya, amb independència del vincle jurídic que mantinguin amb l'administració, organisme o entitat de què es tracti.

Les consultes que s’adrecin al canal de suport han d’estar referides a situacions reals en què la persona consultant tingui marge d’actuació i en sigui part implicada.

Us animem a accedir a l'espai DialÈtic que ofereix l'Oficina Antifrau de Catalunya en el següent enllaç.