Els Dijous GOmunicipal: sis sessions donant resposta als dubtes dels ens locals.

És molt probable que, si esteu donats d'alta a la Comunitat Virtual de Transparència i Govern Obert o si hem treballat algun recurs de catàleg amb el vostre ens, hagueu sentit a parlar dels Dijous GOmuncipal. Fins i tot, és molt probable que hagueu assistit a alguna de les sessions o que hagueu consultat alguna gravació o els materials corresponents.

Què són les sessions del Dijous GOmunicipal?

Són unes sessions de suport que es realitzen mensualment (generalment, l'últim dijous de cada mes) en les que es tracten, conjuntament entre els diferents ens locals que hagin demanat el suport, tots aquells aspectes relacionats amb transparència i govern obert que susciten dubtes i en els que es vol aprofundir.

Es pretén que siguin sessions breus (d'una hora de durada, aproximadament) i que donin resposta directa als dubtes plantejats. També es dona un espai pel torn obert de preguntes, fent que sigui un espai de proximitat entre els ens locals i el Gabinet d'Innovació Digital.

Com funciona?

• Aquest servei està disponible sota demanda. Per a poder demanar aquest suport, el teus ens ha d'haver sol·licitat i finalitzat uns dels següents recursos del catàleg de serveis de DIBA que ofereix el Gabinet d'Innovació Digital:
  • Gestió de la transparència municipal
  • Publicació automatitzada d'informació de transparència

• Però també podeu unir-vos a les sessions programades, encara que no hagueu demanat el suport. Les sessions de Dijous Gomunicipals són obertes.

• Aquestes sessions no s'acrediten com a formació.

• Per gaudir d'aquest servei a nivell material, només cal que disposeu d'un ordinador amb càmera connectat a internet. Si no heu utilitzat mail a plataforma Teams, podeu connectar-vos uns minuts abans de la sessió per fer proves de connexió i configuració dels vostres dispositius.  ​

Quines sessions hem realitat fins ara?

• 21 de setembre 2023: Tenim nous electes a l'Ajuntament- el mòdul d'organitzaió política del portal de transparència AOC

• 26 d'octubre de 2023: Treu-li suc a l'eina de seguiment

• 23 de novembre de 2023: Vols disposar d’un sistema d’avisos per organitzar-te en la gestió de la transparència? T’ajudem!

• 25 de gener de 2024: Gestionem la transparència: quin paper ha de tenir cadascú? Com ens podem organitzar? T'ajudem!

• 29 de febrer de 2024: Les sol·licituds d’accés a la informació pública en el nostre ajuntament: què són i com les haig de tractar? T’ajudem!

• 25 d'abril de 2024: El portal de transparència: on som i cap a on anem? (Consorci AOC)

En aquest apartat, teniu a la vostra disposició les gravacions de totes les sessions, aixi com els materials que han acompanyat les mateixes.

Com han valorat les sessions les persones assistents?

Després de cada sessió fem arribar un formulari de valoració a les persones inscrites, i els principals resultats són els següents.

• Què us ha semblat el contingut de la sessió?
  • Què us ha semblat la durada de la sessió?
  • Creieu que la sessió s'ha entès?
  • Podeu aplicar ell que heu après a la feina?

Voleu fer una proposta per les properes sessions?

Si considereu que seria profitós tractar un tema determinat o simplement teniu algun dubte recurrent que vulgueu plantejar, podeu fer-nos-ho arribar a través d'aquest formulari.

En prendrem nota i ho considerarem a l'hora de programar les següents propostes!