Quina informació hem d'actualitzar en el portal de transparència aquest mes de maig?

Amb l'objectiu de donar correcte compliment a la normativa de transparència i d'ajudar-vos en el manteniment i la gestió de la transparència,  mensualment realitzarem un recordatori de quina és la informació que cal actualitzar o revisar per verificar que s'està visualitzant correctament i està actualitzada.

Mitjançant el portal que facilita el Consorci AOC i d'acord amb les recomanacions de publicació fetes per la Xarxa de Governs Transparents de Catalunya (XGT), us indicarem els items a revisar i d'altres aspectes rellevants a tenir en compte.

Eleccions Maig 2023 - Tenim nous electes a l'ajuntament: què hem d'actualitzar del portal de transparència?

Aquest mes de juny comença un nou mandat en tots els ens locals (eleccions maig 2023)  i per tant, cal preveure una actualització de molta informació que afecta als nous càrrecs electes que s'incorporen en els diferents consistoris. Però, quina és la informació que hem d'actualitzar en el portal de transparència que afecti a tot aquest canvi i on s'ha de modificar?

Caldrà modificar tota aquella informació referent a l’organització, distribució de competències i dades personals dels i de les regidores que s'incorporen.

Quina informació ens han d'aportar els regidors entrants (nous o que renoven càrrec) i els regidors cessants?

Podeu consultar tota la informació en l'article de la comunitat: Tenim nous electes a l'ajuntament: què hem d'actualitzar del portal de transparència?

També us deixem la infografia que hem treballat amb les principals dades que hem de tenir en compte.

Eleccions Maig 2023 - Ens locals SeTDIBA: full de ruta i què hem de tenir present

Des del Gabinet d'Innovació digital, i en concret des de SeTDIBA, us hem preparat un full de ruta amb  tota la informació relacionada amb les elecccions 2023:  quins documents heu d'aportar, quins canvis heu de realitzar i en quins terminis ho haureu de fer.

D'altra banda, també podeu visualitzar de nou el webinar que us vam oferir el 28 d'abril on vam fer una sessió per explicar tots els passos i documentació que caldrà anar fent i completant amb el canvi de cartipàs previst a finals de maig.

Podeu consultar tota la informació a:

Items mensuals que recomanem revisar

Activitat diària de l'ens

Items automàtics

En molts àmbits de l'ajuntament, l'activitat que es genera s'informa en aplicatius d'ens supramunicipals o es publica en butlletins oficials. Aquesta informació la recull el portal de transparència mensualment sense que vosaltres hàgiu d'informar expressament aquests items. Us recomanem revisar la informació que es visualitza en els següents items mensualment:

Informació institucional i organitzativa

1.3.7 Convocatòries de personal
1.3.8 Resultats de les convocatries de personal

Contractes, convenis i subvencions

3.1.6 Registre de factures
3.3.6 Ajuts atorgats

Items manuals

Una part de l'activitat diària de l'ens no s'envia a altres administracions o encara no ha estat possible la seva automatització perquè siguin automàtics d'acord amb el portal.

De la mateixa manera que els items automàtics mensuals, també recomanem revisar els següents items amb l'objectiu que la informació que de manera proactiva publiqueu, estigui el màxim d'actualitzada:

Informació institucional i organitzativa

1.1.5 Agenda institucional dels alts càrrecs
1.1.5 Relació d'obsequis als alts càrrecs
1.1.5 Relació d'invitacions als alts càrrecs
1.3.5 Relació de contractes temporals i d'interinatge
1.3.9 Llistes de personal per cada procés de formació i/o promoció
1.3.12 Resolucions sobre el règim d'incompatibilitats dels empleats públics

Acció de govern i normativa

2.1.2 Acords de Junta de Govern
2.1.2 Acords d'òrgans de govern
2.1.3 Resolucions i decrets