Quina informació hem d'actualitzar en el portal de transparència aquest mes d'abril?

Amb l'objectiu de donar correcte compliment a la normativa de transparència i d'ajudar-vos en el manteniment i la gestió de la transparència,  mensualment realitzarem un recordatori de quina és la informació que cal actualitzar o revisar per verificar que s'està visualitzant correctament i està actualitzada. 

Mitjançant el portal que facilita el Consorci AOC i d'acord amb les recomanacions de publicació fetes per la Xarxa de Governs Transparents de Catalunya (XGT), us indicarem els items a revisar i d'altres aspectes rellevants a tenir en compte.


 

Items mensuals que recomanem revisar

Activitat diària de l'ens


Items automàtics

En molts àmbits de l'ajuntament, l'activitat que es genera s'informa en aplicatius d'ens supramunicipals o es publica en butlletins oficials. Aquesta informació la recull el portal de transparència mensualment sense que vosaltres hàgiu d'informar expressament aquests items. Us recomanem revisar la informació que es visualitza en els següents items mensualment:

Informació institucional i organitzativa

1.3.7 Convocatòries de personal
1.3.8 Resultats de les convocatries de personal 

Contractes, convenis i subvencions

3.1.6 Registre de factures 
3.3.6 Ajuts atorgats 


Items manuals

Una part de l'activitat diària de l'ens no s'envia a altres administracions o encara no ha estat possible la seva automatització perquè siguin automàtics d'acord amb el portal.

De la mateixa manera que els items automàtics mensuals, també recomanem revisar els següents items amb l'objectiu que la informació que de manera proactiva publiqueu, estigui el màxim d'actualitzada:

Informació institucional i organitzativa

1.1.5 Agenda institucional dels alts càrrecs 
1.1.5 Relació d'obsequis als alts càrrecs
1.1.5 Relació d'invitacions als alts càrrecs
1.3.5 Relació de contractes temporals i d'interinatge 
1.3.9 Llistes de personal per cada procés de formació i/o promoció
1.3.12 Resolucions sobre el règim d'incompatibilitats dels empleats públics

Acció de govern i normativa

2.1.2 Acords de Junta de Govern 
2.1.2 Acords d'òrgans de govern
2.1.3 Resolucions i decrets
2.1.6 Actes administratius amb incidència al domini públic i als serveis públics
2.1.7 Actes objecte de revisió en via administrativa 
2.1.8 Resolucions administratives i judicials rellevants 

Contractes, convenis i subvencions

3.1.7 Relació de proveïdors, adjudicataris i/o contractistes
3.2.6 Resolucions de recursos, actes de desistiment, renúncia i resolució de contractes 
3.2.7 Informe de contractes adjudicats segons el procediment 
3.2.8 Personal adscrit pels concessionaris i retribucions

Participació

6.1.3 Processos participatius en tràmit 
6.1.4 Consultes més freqüents rebudes pels ciutadans o organitzacions 
6.1.8 Agenda i activitats de les associacions


 

Informació trimestral a revisar


Items automàtics

Com us hem indicat en un apartat anterior, en molts àmbits de l'ajuntament, l'activitat que es genera es recull en el portal de transparència sense que vosaltres hàgiu d'informar expressament aquests items. Us recomanem revisar la informació que es visualitza en els següents items trimestralment: 

Informació institucional i organitzativa

1.2.1 Cartipàs: organització política
1.2.2 Càrrecs electes 
1.3.10 Convenis, acords, pactes de caràcter funcionarial, laboral o sindical

Gestió econòmica

4.2.4 Indicadors de gestió econòmica 

Acció de govern i normativa

2.3.1 Normativa d'urbanisme 
2.4.4 Registre d'eliminació de documents

Serveis i tràmits

5.2.1 Atenció ciutadana 
5.3.8.Gestor de representacions

Participació

6.1.5 Directori d'associacions i entitats
6.1.6 Registre de grups d'interès



Items manuals

De la mateixa manera que els items automàtics mensuals, també recomanem revisar els següents items amb l'objectiu que la informació que de manera proactiva publiqueu, estigui el màxim d'actualitzada:
 

Informació institucional i organitzativa

1.2.5 Alts càrrecs i càrrecs eventuals: perfil, dades de contacte, retribucions i activitats i béns 
1.2.6 Resolucions relatives a les declaracions d'activitats, patrimonials i d'interessos dels alts càrrecs 
1.2.7 Resolucions sobre el règim d’incompatibilitats dels alts càrrec
1.3.11 Alliberats sindicals 
1.4.1 El /la delegat/da de protecció de dades 

Gestió econòmica

4.1.2 Execució pressupostària trimestral 
4.1.7 Cost de les campanyes institucionals
4.3.4 Informació relativa a la gestió del patrimoni

Acció de govern i normativa

2.1.10 Notícies i opinions sobre les actuacions de govern i de l'oposició
2.1.11 Opinions i propostes dels grups polítics / municipals 
2.1.12 Resolucions de les sol·licituds d’accés a la informació pública
2.2.5 Directives, instruccions, circulars i respostes a consultes sobre les normes
2.2.6 Memòries i documents dels projectes normatius en curs
2.2.9 Pla normatiu 
2.3.5 Estudis d'impacte ambiental i paisatgístic

Serveis i tràmits

5.2.4 Equipaments municipals
5.3.4 Informació contaminació acústica 

Participació

6.1.2 Xarxes socials 

 

ABRIL - Items a revisar


Informació que s'envia a ens supramunicipals:

En el mes de març i abril, l'ens envia explícitament a diferents administracions supramunicipals la informació dels següents items. Cal revisar si hem enviat la informació i si s'està recollint correctament en el portal. Aquest items són:

Gestió econòmica - MARÇ

  • 4.1.1 Pressupost 
  • 4.1.3 Liquidació del pressupost 

Informació institucional i organitzativa - ABRIL

  • 1.3.1. Plantilla d'empleats públics
  • 1.3.6. Retribucions, indemnitzacions i dietes dels empleats públics

     
Informació relacionada

Quina informació hem d'actualitzar en el portal de transparència aquest mes de febrer?

1
Etiquetes:
#transparencia
1
1
Categories:
General