L'Ajuntament de Rubí acosta les dades obertes als i les estudiants en el marc de la 2a Jornada de Govern Obert

El dimecres 05 d'octubre l'Ajuntament de Rubí, va realitzar la segona Jornada de Govern Obert de Rubí.

La celebració d'aquesta jornada forma part del Pla Estratègic de Govern Obert, que no només té cura d'oferir a la ciutadania les dades obertes, sinó que també vol apropar-los eines i recursos perquè puguin treure'n tot el suc possible. És una iniciativa municipal que reivindica la transparència de les administracions i la participació ciutadana.

Aquesta segona jornada s'ha centrat en les dades obertes i el seu ús en els àmbits de la formació i l'educació han centrat aquesta jornada.

Sota el títol #Dadesobertes i formació, les diferents intervencions han tractat les dades obertes de l’Ajuntament de Rubí i d’altres administracions i quina utilitat poden tenir pels centres educatius. Personal del Servei d’Informàtica i de la Unitat de Govern Obert del Consistori rubinenc han explicat com són i d’on sorgeixen les dades obertes que ofereix l’Ajuntament i com accedir-hi. De la seva banda, la cap de Dades Obertes de la Secretaria de Govern Obert de la Generalitat de Catalunya, Xesca Serra Cursach, ha parlat del programa OpenCohesionSchool per a instituts de secundària. I per últim, la periodista i experta en visualització de dades i cofundadora d’Storydata, Eli Vivas Soto, ha mostrat les utilitats que els centres educatius poden trobar en les dades obertes.

Aquesta activitat s’ha complementat amb una gimcana de dades que han realitzat alumnes de 1r i 2n de batxillerat del municipi.

Podeu visualitzar la jornada a:

I no oblideu...

Si voleu rebre les novetats en matèria de transparència, accés a la informació pública, dades obertes i bon govern només heu de donar-vos d'alta a la comunitat: https://governobert.diba.cat/node/411

I subscriviu-vos al canal de Youtube “Innovació i Governs digitals DIBA”:

Temes:
Dades obertes