Continguts especials en Transparència (#OpenGovWeek2024)

El 12 de juny vam parlar de la transparència activa i com podem treballar la informació que la nostra organització genera perquè sigui accessible i entenedora per a la ciutadania.

• El suport en transparència, explicat pels protagonistes. Després de dos anys prestant suport en matèria de transparència, els protagonistes prenen la paraula i expliquen quins valors ha aportat aquest suport a la millora de la rendició de comptes del seu ens local.

• Ajudem la ciutadania a entendre com funciona l’Administració. Publicar la informació de transparència en un llenguatge proper i entenedor per a la ciutadania ens mou! Us proposem models dels ítems del portal de transparència en comunicació clara per tal que els pugueu adaptar al vostre portal i millorar la comunicació. Esperem que us siguin útils!

• Sala de ponents. Amalia López ens parla de com ha de ser la comunicació de l’Administració. Com ens dirigim a la ciutadania des de l’Administració és cada vegada més un element molt important a tenir en compte en el nostre dia a dia si volem que el nostre missatge arribi i s’entengui. I per aclarir la manera com hem d’explicar les coses ens ajudarà Amalia López, periodista especialitzada en la comunicació de l’Administració pública.

• Sala de ponents. Joaquin Meseguer ens parla de l’ordenança tipus de transparència i la importància de tenir-ho regulat. L'aprovació a la fi de novembre de 2023 d'una nova Ordenança tipus de transparència pública per la FEMP suggereix un nou model de norma local per a afrontar els reptes futurs en aquesta matèria.
  • Us ajudem! Dijous GoMunicipal. Des de setembre de 2023, un dijous de cada mes oferim sessions temàtiques de suport en transparència, accés a la informació pública i dades obertes. L’objectiu d’aquest nou espai és ajudar-vos en la vostra gestió diària del govern obert. En sessions en línia mensuals i a través d’exemples pràctics responem a les vostres consultes en un espai compartit i obert a tothom que hi vulgui participar. Us animem a conèixer tot el que hem treballat en el resum gràfic del l’activitat dels Dijous GoMunicipal.

• Bones pràctiques en transparència: la Caravana d’Innovació Digital a Castellterçol: «L’ajuntament a 1 Clic». La Caravana d’Innovació Digital ha fet parada al Moianès per parlar sobre transparència. Us convidem a veure la bona pràctica de l’Ajuntament de Castellterçol (2.735 hab.), un exemple de la manera com es pot acostar la transparència a la ciutadania mitjançant una jornada específica que van fer amb el veïnat.

Us animem a consultar l'apartat de Transparència de la nostra Comunitat per aprofundir en tot aquest àmbit!

I si voleu compartir la vostra expertesa o posar en comú dubtes, ho podeu fer en l'apartat del fòrum de la comunitat.