Treure suc al Portal de Dades Obertes de la Diputació de Barcelona: Serveis d'habitatge.

Al Portal de Dades Obertes de la Diputació de Barcelona hi podem trobar un ample catàleg de datasetsque poden ser consultats però també reutilitzats per crear nous serveis o aplicatius per aportar valor, innovació i impuls econòmic i social. Aquestes dades també es poden creuar en una mateixa aplicació mòbil o consulta web per oferir informació rellevant.

I per què?

• Participació: millora col·lectiva
  • Reutilització: nous usos i implementacions
  • Valor i innovació: noves oportunitats
  • Estalvi en la despesa pública
  • Transparència
  • Rendició de comptes: obrir govern

És per això que pot ser d'utilitat pels ens locals reutilitzar dades de les que ja disposa la DIBA.

Un dels datasets del que treure profit és el de "Serveis d'habitatge", amb informació dels serveis municipals d'habitatge a la demarcació de Barcelona, que tenen per objectiu millorar la gestió de les polítiques públiques d'habitatge municipal: localització, web, telèfon, i horari de les Oficines locals d'habitatge. També s'hi troba informació dels tipus d'oficina, de la llista de serveis i dels destinataris dels mateixos.

Així doncs, aquest dataset es pot utilitzar per millorar la informació que s'ofereix en matèria d'habitatge i per acostar aquest serveis a la ciutadania.

Temes:
Dades obertes