Guia per al desplegament de l'estratègia de dades obertes municipals

D’acord amb l’Enquesta de necessitats que es va realitzar a finals de 2023, els ens locals identifiquen com a necessari el suport per a desplegar polítiques d’obertura de dades. Donant resposta a les necessitats identificades a l’enquesta, aquest document té per objectiu servir de guia als ens locals per a desplegar de forma sistemàtica i abordant els diferents aspectes que permeten impulsar el canvi en les organitzacions cap a una cultura de dades obertes.

Hem preparat un document que referencia les mesures organitzatives i també recursos tecnològics, tècnics i de capacitació al vostre abast.

Aquesta guia recull de manera sumària els recursos i la feina de difusió i promoció realitzada per altres administracions i entitats, com la Generalitat de Catalunya, el Consorci AOC, els grups de treball de la FEMP i els Encuentros de Nacionales de Datos Abiertos, o Datos.gob.

Des de l’Àrea de Bon Govern, Assistència Municipal i Cohesió Territorial estem convençuts que comptar amb administracions més obertes ens ajuda a millorar la transparència i el retiment de comptes, i ens permet avançar cap a la governança de dades públiques, alineant així les administracions i les seves polítiques amb el marc europeu de sobirania de dades, creació d’espais de dades públics i l’impuls de la intel·ligència artificial ètica i respectuosa amb els drets de les persones.

Per visualitzar la guia, feu click aquí.