Conveni de la Diputació de Barcelona amb l’Oficina Antifrau de Catalunya per potenciar la transparència i l'ètica públiques

El diputat president d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial, Marc Verdaguer, i el director de l’Oficina Antifrau de Catalunya, Miguel Ángel Gimeno, van signar el 8 de novembre el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per a la integritat institucional corporativa i municipal.

Amb aquest conveni, les dues institucions tenen l’objectiu de dur a terme actuacions conjuntes orientades a millorar el coneixement i la implementació de polítiques adreçades a potenciar la transparència, l’accés a la informació pública, la integritat i el bon govern i ètica públics; evitar els conflictes d’interès, i lluitar contra el frau i la corrupció.

Les línies de col·laboració relacionades amb els sistemes d’integritat per a l’Administració local que es concreten al conveni són l’estudi de la definició d’estàndards aplicables, el suport en la identificació i anàlisi de bones pràctiques, la definició de procediments i models de control i de detecció de riscos de frau específics, el disseny de guies i protocols, i l’estudi de fórmules per actualitzar i millorar la infraestructura ètica dels governs locals. A més, s’organitzen activitats formatives, de divulgació o publicacions sobre el sector públic des de la perspectiva de la integritat, la transparència i el dret a una bona administració.

Bona pràctica en el món local

D'altra banda, també us volem presentar una bona pràctica vinculada a l'àmbit del Bon Govern i, en concret, a la integritat institucional: l'Ajuntament de Terrassa ha signat un conveni amb l'Oficina Antifrau de Catalunya per la implantació, consolidació i millora del sistema d'integritat institucional.

L'Oficina Antifrau de Catalunya acompanyarà i assessorarà l'Ajuntament de Terrassa amb la finalitat de treballar conjuntament en la implantació, consolidació i millora del sistema d'integritat institucional i elaboració del Pla d'Integritat.

Amb aquest Conveni, que és el primer que l'Oficina Antifrau signa amb un Ajuntament, l'acord fa capdavanter al consistori pel que fa a l'impuls de la integritat i l'ètica en les administracions locals.

Podeu consultar més informació en el següent enllaç.

Si tens algun ítem de transparència i de bon govern del qual et sents especialment orgullós no dubtis a compartir-ho amb nosaltres. Només cal que ens ho informis utilitzant el formulari que trobaràs a l'espai "El meu ajuntament és una bona pràctica".

Podeu consultar les bones pràctiques que tenim en l'àmbit del bon govern a l'apartat Bon Govern de la comunitat.

Informació relacionada