Trets de la Transparència: 14 idees per a impulsar la transparència institucional-FEMP

Us volem presentar el treball realitzat per la Xarxa d'Entitats locals per la Transparència i Participació ciutadana (RED) de la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Provincies) referent als Trets de la Transparència.

El grup de treball de Transparència i Accés a la Informació de RED ha vingut detectant una manca generalitzada, per part dels empleats de les entitats locals, quant als conceptes bàsics del dret a la informació dels ciutadans a les Administracions Públiques. Per aquest motiu ha desenvolupat una campanya de difusió dels conceptes bàsics que sustenten el dret a la informació d'aquests Trets de la Transparència.

L'objectiu de la publicació és, per tant, millorar el tractament que, des de les entitats locals, es fa de les sol·licituds d'informació de la ciutadania.

Es tracta d'un format molt gràfic que maximitza la comprensió i integració dels conceptes bàsics de l'accés a la informació, a través d'una sèrie gràfica, amb un text explicatiu bàsic però esclaridor. El format consisteix en una sèrie de fitxes / targetes, 14 que recullen els Trets de la Transparència bàsics que cal conèixer.

Us animem a consultar aquestes fitxes : https://drive.google.com/file/d/1dpEHmqYMcm3UpSHOvquE-5CyqhHuCRxd/view