Participació de la Diputació de Barcelona al Congrés Govern Digital 2021 (IV edició)

La Diputació de Barcelona ha participat en la IV edició del Congrés Govern Digital 2021, concretament ho ha fet amb dues intervencions.

La primera, a càrrec de F. Xavier Forcadell, coordinador de l'Àrea d’Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial (Diputació de Barcelona), i duia per títol "Col·laboració institucional i governança multinivell per garantir els drets digitals de la ciutadania a tots els municipis".

La segona, en la Taula rodona “Serveis públics digitals de qualitat, innovadors i sostenibles per totes les administracions locals. Missió impossible?” de la mà de Magda Lorente, cap de la Secció d’Assistència de Sistemes d’Informació Local (Gabinet d’Innovació Digital). I ho va fer acompanyada de les diputacions de Girona (Jordi Castanyer), Tarragona (Ma Dolors Róo Garcia) i Lleida (Ivan Bertran). Marta Arderiu, del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC), en va ser la moderadora.

El Congrés, que es va celebrar els dies 9, 10 i 11 de novembre de 2021 −en format híbrid i combinant la participació en línia de l’audiència amb taules rodones i altres activitats presencials en grups reduïts−, comptà amb el suport de les Diputacions i altres administracions locals catalanes (l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat) i amb la col·laboració de més de 30 entitats del sector privat que participen i patrocinen diverses activitats del Congrés.

Us deixem l'enllaç a la la ponència "Col·laboració institucional i governança multinivell per garantir els drets digitals de la ciutadania a tots els municipis":

També us facilitem l'enllaç a la Taula rodona: “Serveis públics digitals de qualitat, innovadors i sostenibles per totes les administracions locals. Missió impossible?”

El programa del Congrés Govern Digital 2021, fòrum de debat de referència a Catalunya en l’impuls de la transformació digital de l’administració pública, ha estat desenvolupat en base als set principis de la Declaració europea de Societat Digital i Administració Electrònica basada en valors, de 8 de desembre de 2020:

. Drets digitals

. Govern obert i inclusió digital

. Capacitació digital

. Confiança i seguretat

. Sobirania digital i interoperabilitat

. Serveis centrats en les persones

. Canvi cultural, resiliència i sostenibilitat

Amb aquest Congrés es pretén posar èmfasi en les oportunitats sorgides arran de la crisi provocada per la pandèmia de la COVID-19, per transformar l’administració d’acord amb les noves necessitats i valors de la societat.

Programa: https://governdigital.cat/programa/