Un total de 24 ajuntaments reben assistència dels seus consells comarcals per actualitzar els Portals de transparència

Avui us volem compartir algunes dades sobre el seguiment i assistència tècnica als ajuntaments de fins a 1.000 habitants en els processos d’actualització dels continguts no automatitzats dels portals de transparència.

A data 31 de desembre, tenim tot un seguit d’ajuntaments on els consells comarcals respectius s’encarreguen de fer l’edició del Portal de transparència o bé de dur a terme tasques d’assessorament. Es tracta d’ajudar els ajuntaments de les respectives comarques a complir amb els requisits que recomana la Xarxa de Governs Transparents (XGT) de Catalunya en relació als ítems de transparència.

Aquest servei que presten els consells comarcals es du a terme gràcies a la constitució de la Xarxa de Suport al Govern Digital (XSGD), agrupació voluntària formada per la Diputació de Barcelona i per  tots aquells consells comarcals de la seva demarcació que presten serveis de suport a l’administració digital i la transparència dels ajuntaments de la respectiva comarca.

Actualment la XSGD està treballant en 5 reptes:

• Repte 1: Facilitar el canvi cultural i la consolidació de la metodologia eSET

• Repte 2: Esdevenir un agent de suport de proximitat en el territori per assegurar la implantació de SeTDIBA

• Repte 3: Impulsar la transparència en els ens locals de la demarcació

• Repte 4: conèixer les necessitats reals del món local i què podria aportar valor

• Repte 5: Contribuir a normalitzar l'ús del canal digital en la societat

El tercer d’aquests reptes −emmarcat en l’àmbit de la transparència− engloba la tasca de fer el seguiment i assistència tècnica als ajuntaments de fins a 1.000 habitants en els processos d’actualització dels continguts dels ítems manuals dels portals de transparència.

Tot seguit us volem mostrar els primers resultats que n’estem obtenint.

Hi ha 4 consells comarcals que han començat a treballar amb els ajuntaments de menys de 1.000 habitants de la seva demarcació. Es tracta dels consells comarcals de l’Alt Penedès, del Berguedà, del Maresme i del Vallès Oriental.

Dins aquestes quatre comarques hi ha 24 ens locals que segueixen aquesta línia de treball, dels quals 5 són de l’Alt Penedès; 16 són del Berguedà; 1 del Maresme i 2 del Vallès Oriental, els quals que ja han començat amb aquesta acció.

En un total de 22 casos el consell comarcal respectiu els fa l’edició dels portals; és a dir, actualitza les dades dels portals de transparència als ajuntaments als quals presta suport.

Si desglossem les dades per comarques observem el següent:

• Alt Penedès:

Hi ha 5 ajuntaments on el Consell Comarcal de l’Alt Penedès hi participa, o bé fent tasques d’assessorament o bé fent tasques d’edició:

• Funcions d’edició als ajuntaments de: Les Cabanyes, Pontons i Puigdàlber.

• Funcions d’assessorament als ajuntaments de: Pacs del Penedès i Sant Cugat Sesgarrigues.

• Berguedà:

Hi ha 16 ajuntaments on el Consell Comarcal del Berguedà col·labora amb les tasques d’edició el portal de la transparència: Bagà, Capolat, Casserres, Castell de l'Areny, Cercs, Espunyola, Fígols, Gisclareny, Guardiola de Berguedà, Montclar, Montmajor, La Quar, Sagàs, Santa Maria de Merlès, Vallcebre i Viver i Serrateix.

• Maresme:

Hi ha 1 ajuntament on el Consell Comarcal del Maresme du a terme funcions d’edició: Ajuntament d'Òrrius.

• Vallès Oriental:

Hi ha 2 ajuntaments on el Consell Comarcal del Vallès Oriental du a terme funcions d’edició. Són els ajuntaments de: Montseny i Fogars de Montclús.

Us animem a comparar les dades d'emplenament del vostre portal amb les dades d'emplenament d'ens locals similars al vostre, i en tot cas, a analitzar les dades per millorar l'actualització del vostre portal.