Obligacions i reptes de la creació de Plans de mesures antifrau (Pilar Moreno García)

Avui compartim amb vosaltres un article de Pilar Moreno García, secretària-interventora de l’Administració local i tècnica de formació a l’Agència Valenciana Antifrau, que du per títol Obligaciones y retos en la creación de planes antifraude en las entidades locales. Repercusiones de la Orden HFP/1030/2021, de 29 de septiembre.

En aquest article s'exposen una sèrie de reflexions entorn l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (d'ara endavant PRTR), publicada al Butlletí Oficial de l'Estat el passat 30 de setembre de 2021.

L'obligatorietat del compliance a l'administració pública en tots els seus nivells, estatal, autonòmic i local suposarà un increment en les funcions exercides pels funcionaris de l'administració local amb habilitació de caràcter nacional (d'ara endavant FHCN).

També s'exposa el conjunt d'obligacions derivades dels plans antifrau i del paper de les oficines i agències antifrau.

Si esteu interessats/ades en l’anàlisi completa, el podeu llegir en aquest enllaç publicat a la pàgina web “El consultor de los ayuntamientos”.

El Consultor de los Ayuntamientos, Núm. 12, Sección Zona Local / Rincón local, Diciembre 2021, pág. 127, Wolters Kluwer.