Evolució dels portals de la transparència en municipis de menor dimensió

Avui us volem compartir algunes dades sobre el nombre d’actualitzacions que s’han realitzat als portals de transparència.

Per fer aquesta anàlisi hem utilitzat com a font de dades el conjunt de dades d'emplenament dels portals de transparència que trobareu al portal de dades obertes del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC).

En el següent gràfic mostrem l'acumulació dels ítems manuals del portal de transparència que s'han actualitzat en els mesos de setembre i octubre en ajuntaments menors de 5.000 habitants agrupats per comarca. En destaquen especialment les comarques de l'Alt Penedès i Berguedà. Aquestes comarques formen part de la Xarxa de Suport al Govern Digital i han iniciat recentment el suport en l'actualització dels portals de transparència d'ajuntaments de la seva comarca. Aquest suport de proximitat ajuda al compliment de les obligacions legals en matèria de transparència activa.

En el marc dels treballs de la Xarxa de Suport al Govern Digital, els consells comarcals realitzen tasques d'assessorament en matèria de transparència en els ens locals de la seva demarcació, i en alguns casos realitzen tasques d'edició dels portals dels ajuntaments corresponents.

Entre els municipis menors de 5.000 habitants destaca aquest mes d'octubre per les seves tasques d'actualització el municipi de Pla del Penedès. Aquest municipi de l'Alt Penedès, amb 1275 habitants, ha actualitzat aquest mes d'octubre 86 dels seus items manuals.

Us animem a comparar les dades d'emplenament del vostre portal amb les dades d'emplenament d'ens locals similars al vostre, i en tot cas, a analitzar les dades per millorar l'actualitació del vostre portal.

Recordeu que les dades d'emplenament del vostre portal, es poden consultar de forma gràfica des del quadre de comandament del portal.