Jurisprudència sobre el dret d’accés a la informació pública

La Red de Entidades Locales por la Transparencia y la Participación Ciudadana de la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) posa a la vostra disposició la publicació de l’informe 'Decálogo jurisprudencial español sobre derecho de acceso a la información pública', els autors de la qual són Javier Sierra Rodríguez, Universidad de Murcia; Ana Galdámez Morales, Universidad de Sevilla; Alicia González Moro, Universidad de Sevilla; Pablo Cruz Mantilla de los Ríos, Universidad de Sevilla; Eloísa Pérez Conchillo, Universidad de Granada.

La publicació ens posa de manifest el fet que el nombre de reclamacions que arriben al Consell de Transparència i Bon Govern derivades de la negativa de les diferents administracions públiques a concedir l'accés a la informació ha patit un augment en els darrers anys, fet que ha donat lloc a un conseqüent augment de litigis que acaben resolent-se en els tribunals. A destacar-ne que el Tribunal Suprem està construint la seva doctrina jurisprudencial.

Aquest informe us pot resultar interessant als ens locals a l’hora de resoldre sol·licituds d’accés a la informació pública, ja que es tracta d’un treball estructurat a l’entorn del tema del dret d’accés a la informació pública: aspectes de règim especial d’accés, tramitació de les sol·licituds, aplicació dels límits i causes de no admissió de les sol·licituds, entre altres.

El Decàleg, que conclou amb una extensa bibliografia i un annex de jurisprudència, s'estructura en tres apartats:

1. Anàlisi de les principals sentències dictades entorn de l'àmbit d'aplicació i abast de la Llei estatal de transparència (Llei 19/2013).

2. Anàlisi dels límits sobre la protecció de dades i aquells que resulten dels límits materials de la LTAIBG.

3. Revisió de les argumentacions jurídiques del Tribunal Supremo sobre la delimitació de les causes d'inadmissió.

Publicació:

Sierra Rodríguez, Javier; Galdámez Morales, Ana; González Moro, Alicia; Cruz Mantilla de los Ríos, Pablo; Pérez Conchillo, Eloísa (2021): Decálogo jurisprudencial español sobre derecho de acceso a la información pública, en: Cuadernos Manuel Giménez Abad, nr. 21.

DOI: https://doi.org/10.47919/FMGA.CM21.0111

Informació relacionada: