Bona pràctica: un exemple de visualització de les dades de contractació pública

Aquesta setmana us volem mostrar un exemple de bona pràctica que està duent a terme l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat per tal de fer visibles totes les dades de contractació del seu ajuntament. D’aquesta manera podreu mostrar les dades dels contractes que heu adjudicat en la vostra entitat.

Es tracta d’una visualització fàcil, dinàmica i intuïtiva que permet fer arribar les dades de la vostra activitat de contractació de manera més entenedora alhora que permet fer cerques en funció de les dates, categories, tipus de contracte i tipus de procediment establert per la legislació de contractes del sector públic.

Accedint a la pestanya “Resum” s’hi poden veure els principals adjudicataris i el seu nombre de contractes i d’import, proveïdors i preus, entre altres dades. I clicant damunt la pestanya “Contractes” podem accedir a cadascun dels contractes en concret i veure’n fins i tot la seva data de formalització.

Tots els filtres són interactius i es recarreguen de manera immediata, de manera que podem fer una cerca, per exemple, pel nom d’un adjudicatari o pel títol d’un contracte, la qual cosa ens permet una anàlisi més profund del tema.

Si existeixen entitats dependents també es poden explorar els contractes que té cadascuna d’elles.

Per últim, també destacar que es poden descarregar les dades en format reutilitzable i també es poden fer agrupacions per codi CPV, que són les sigles corresponents als termes en anglès Common Procurement Vocabulary i que consisteix en un sistema d'identificació i categorització de totes les activitats econòmiques susceptibles de ser contractades mitjançant licitació o concurs públic a la Unió Europea. A la pràctica, la utilitat d'aquest codi CPV o Vocabulari Comú de Contractes Públics es troba en el fet que ofereix la possibilitat d'identificar licitacions i adjudicacions en qualsevol país de la Unió Europea sense necessitat de traduccions. A més ajuda a les persones interessades a cercar licitacions i concursos en què pot participar ràpidament.

Enllaç a la bona pràctica de l'Ajuntament d’Esplugues de Llobregat: https://portalobert.esplugues.cat/visualizaciones/contratos

Aquest ajuntament ha publicat tot el volum de contractes duts a terme al llarg del temps (des de 2015 fins l’actualitat).

Informació relacionada: