Gestió documental i arxiu / Quadre de classificació documental
El Quadre de Classificació documental corporatiu és una estructura jeràrquica i lògica de conceptes que reflecteixen les funcions, activitats i operacions de l’organització.
La publicació de l’estructura jeràrquica i lògica de conceptes que reflecteix les diferents funcions, activitats i transaccions de l’organització i que permet identificar i agrupar físicament o intel·lectualment els documents i també la seva recuperació. Representa un dels instruments principals dels processos de control d’un sistema de gestió de documents i té l’objectiu de garantir que la ciutadania i el personal investigador puguin identificar i accedir als documents.
1. La Xarxa recomana
Consulteu la fitxa per a aquest ítem:
2. Tipus de gestió de la informació
Manual.
3. Com millorar la informació
Recomanem algunes millores sobre la visualització que apareix per defecte:
- Utilitzar el Quadre de Classificació Documental com a model de gestió
- Identificar de forma detallada els processos i sèries documentals
- Integrar en un únic model la documentació històrica i l’actual
- Facilitar l’accés a la informació pública, la recerca i la reutilització de les dades.
4. D'on trec la informació
A les memòries de l’organisme, als decrets d’estructura i a les auditories de les unitats.
5. Bones pràctiques
Ajuntament de Terrassa
Explicació sobre el Quadre de classificació documental i publicació del quadre de classificació amb la informació estructurada i informació associada a la sèrie documental:
Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
A gestió/Arxiu municipal/Eines de l’arxiu s’hi troba tota la informació referida al Quadre de classificació documental
https://www.santcugat.cat/web/eines-de-larxiu
6. Material de suport
Model de Quadre de classificació de la documentació municipal (QdCM).
Aquest model és un instrument tècnic que, basat en la metodologia arxivística actual, s’adapta a la realitat de l’administració electrònica i facilita als ajuntaments el compliment de les disposicions normatives relacionades amb la gestió documental, la transparència i les normes d’interoperabilitat.