La #CaravanaInnovació a la ruta de les dades obertes!

Des de fa uns mesos, des del Gabinet d'Innovació Digital hem arrencat la #CaravanaInnovació: una iniciativa per fer aflorar el treball i les bones pràctiques dels governs locals en l'àmbit de la digitalització, independentment de la seva capacitat tècnica i situació territorial, convençuts que compartir encerts i dificultats ens permetrà avançar més ràpidament com a societat.

Hem estat identificant i compartint bones pràctiques que aporten valor social ens els següents àmbits:

• Serveis digitals propers a col·lectius determinats com gent gran, empreses, jovent, entre altres.
  • Obertura de dades públiques a la societat
  • Transparència efectiva i pràctica a l'abast de la ciutadania
  • Serveis digitals hiperautomatitzats i fàcils per a la ciutadania
  • Ús de big data i sensorització per millorar els serveis públics i realitzar prediccions en la prestació de serveis o en la definició de polítiques públiques

En l'àmbit de les dades obertes, destaquem dues experiències innovadores: la parada de l'Ajuntament de Rubí i la parada de Sant Boi de Llobregat. Voleu conèixer els seus projectes?

Ajuntament de Rubí - Gimcana de dades amb instituts.

Aquesta iniciativa s'emmarca dins unes jornades de Govern Obert que l'Ajuntament organitza des de l'any 2021, amb la intenció d'apropar les eines de govern obert a la ciutadania.  Es parteix de la premissa que la veritable transparència implica que la informació -més enllà de ser publicada- sigui accessible i entenedora.

En aquesta jornada, centrada en les dades obertes, es va enfocar en els joves estudiants. L'objectiu era acostar l'administració als estudiants per mitjà de les dades, i que aquests poguessin fer servir dades de l'ens per a projectes propis i que es comencin a introduir al món de les dades obertes.

Si voleu conèixer en detall el contingut de la parada, accediu a aquest enllaç.

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat- Més enllà de les dades obertes.

Amb l'objectiu de convertir-se en una organització data driven, l'Ajuntament va trobar el camí per automatitzar el portal de dades obertes. Així, l'ens comença a oferir respostes basades en les dades que s'extreuen del data set. També ha estat una experiència que ha permès que la cultura de la dada comenci a penetrar a l'organització, posant de relleu la importància de les persones darrere els projectes de dades obertes.

Si voleu conèixer en detall el contingut de la parada, accediu a aquest enllaç.

Voleu compartir la vostra experiència innovadora? No dubteu en sol·licitar una parada de la #CaravanaInnovacció!