Caravana d'Innovació Digital: experiències innovadores.

Els governs locals estem cridats a construir governs oberts i transparents que impulsin territoris sostenibles que garanteixin oportunitats educatives, laborals i d'accés als serveis bàsics a les persones que hi viuen.

La tecnologia i les iniciatives per a crear serveis digitals senzills i automatitzats per a la ciutadania ens permeten abordar aquests reptes a través de serveis digitals avançats, solvents des d'una perspectiva tècnica, ètica i d'aportació de valor social.

Què és la Caravana d'Innovació?

Et volem compartir una iniciativa per fer aflorar el treball i les bones pràctiques dels governs locals en l'àmbit de la digitalització, independentment de la seva capacitat tècnica i situació territorial, convençuts que compartir encerts i dificultats ens permetrà avançar més ràpidament com a societat.

Aquesta iniciativa donarà visibilitat a les bones pràctiques impulsades per la vostra organització i permetrà que altres administracions coneguin de primera ma el detall de vostre projectes així com el valor i les dificultats que les administracions han d'abordar.

Per quins àmbits proposem començar?

Volem identificar bones pràctiques que estiguin aportant valor social ens els següents àmbits:

• Serveis digitals propers a col·lectius determinats com gent gran, empreses, jovent, entre altres.
  • Obertura de dades públiques a la societat
  • Transparència efectiva i pràctica a l'abast de la ciutadania
  • Serveis digitals hiperautomatitzats i fàcils per a la ciutadania
  • Ús de big data i sensorització per millorar els serveis públics i realitzar prediccions en la prestació de serveis o en la definició de polítiques públiques

Quines parades realitza la #CaravanaInnovació?

Podeu consultar totes les parades que ha realitzat la caravana aquí, i també podeu fer un cop d'ull al calendari per estar assabentats i assabentades de les properes parades.

Aprofitem aquí per comentar la parada de la Caravana d'Innovació Digital a Sant Boi de Llobregat, que va tenir lloc el 8 de febrer de 2024. L'experiència innovadora, amb el nom de "Més enllà de les dades obertes", naix davant la dificultat de tenir un portal de dades oberts amb informació actualitzada per manca d'automatismes. És a dir, l'Ajuntament tenia moltes dades i volia posar a disposició de la ciutadania tota aquesta informació. Així doncs, amb la voluntat de convertir-se i ser una organització orientada a la dada i de modernitzar el portal de dades obertes, l'Ajuntament crea un portal amb els seus conjunts de data (datasets) per descarregar.

Per conèixer més informació d'aquesta experiència innovadora, fes clic aquí

Vols pujar a la caravana?

Ens encantaria que, si heu implementat alguna experiència innovadora, us suméssiu a la caravana i la compartíssiu amb tota la comunitat. Pugeu?