#OpenGovWeek 2023-Setmana del Govern Obert del 20 al 24 de març de 2023


La setmana del 20 al 24 de març realitzarem l'Open Gov Week o Setmana del Govern Obert!


Una iniciativa de l'Open Government Partnership o l'Aliança Mundial de Governs Oberts. L'objectiu d'aquest espai és fomentar la participació de la ciutadania en la configuració de les polítiques que afecten les seves vides.

En l'àmbit internacional tindrà lloc durant la setmana del 08 al 12 de maig, però amb motiu de la celebració d'eleccions a Espanya en 2023, s'ha acordat l'avançament al mes de març, per la qual cosa no coincidirà amb els dies oficials de l'Open Government Week 2023.


Què és l'Aliança Mundial de Governs Oberts?


És una iniciativa multilateral, de la qual Catalunya en forma part des del 2020, que intenta assegurar compromisos concrets de governs nacionals i subnacionals per promoure el govern obert, donar més poder als ciutadans, lluitar contra la corrupció i emprar noves tecnologies per enfortir la governança. D'acord amb el seu esperit multisectorial, l'OGP és supervisada per un comitè que inclou representants de governs i organitzacions de la societat civil.

Per tal d'aconseguir-ho es realitzen seminaris, hackathones, debats públics, webinars, publicacions de dades obertes i altres esdeveniments planificats per la ciutadania, la societat civil i els governs.


I com participarem des de la Comunitat de Transparència i Govern Obert?

Us avancem les activitats d’aquesta setmana on professionals de cada àmbit ens exposaran i explicaran tot allò que cal saber, com ho podem aplicar i quins recursos tenim a la nostra disposició. Recordeu que per assistir a aquestes activitats cal registrar-se en els formularis que trobareu en cada activitat. Us les avancem per a que pugueu reservar data!


 

Bon govern:

El dimarts dia 21 comencem la setmana parlant d’un tema que preocupa a molts ens locals, en relació amb la gestió dels fons Next Generation: l’avaluació de riscos. Webinar "Com fer l'avaluació de riscos i no morir en l'intent", a càrrec de Lara Baena, consultora de l’Oficina Antifrau de Catalunya. Us hi esperem a les 9.30h. Us podeu inscriure en el següent formulari.

Aquesta setmana, a més, se celebra el Congrés sobre  el compliment normatiu i integritat en entitats públiques. Aquest congrés es podrà seguir presencialment o en línia els dies 23 i 24 de març i està coorganitzat per l’Oficina Antifrau de Catalunya i la Diputació de Barcelona. 

Us podeu inscriure a: https://www.antifrau.cat/ca/congres-compliment-normatiu-integritat-entitats-publiques-formulari-inscripcio-online


 

Transparència:

El dimecres dia 22 ho dediquem a transparència activa. Us convidem a conèixer com automatitzar la publicació d’algunes dades que es troba en sistemes d’informació de la Diputació a través del webinar “Automatització de la publicació d'informació de transparència: dades de les sol·licituds d'accés a la informació pública, agenda dels alts càrrecs i registre de grups d’interès”, a càrrec de Carol Gómez, tècnica del Gabinet d'Innovació Digital. Us hi esperem a les 12 h. Us podeu inscriure en el següent formulari


 

Dades obertes:

El dijous 23 parlarem de dades. Les dades són un actiu per a impulsar administracions intel·ligents que responguin a les necessitats de la ciutadania. Amb el webinar "Empodera't amb les dades"  proposem als treballadors públics alguns reptes per comprovar com la gestió eficient de dades ens permet millorar la presa de decisions. A càrrec de Jordi Ollé, consultor i formador especialista en aplicar l’estadística a la resolució de problemes. Us hi esperem a les 12 h. Us podeu inscriure en el següent formulari

I continuarem parlant de dades el divendres 24 de març: us convidem a les 10.30 h a la Presentació del Centre d’anàlisi de serveis municipals per a la cohesió territorial: On són les dades del món local que necessito?, organitzat per la Gerència d’Assistència al Govern Local. Podeu assistir de forma virtual o de forma presencial. Us podeu inscriure en el següent formulari


 

Accés a la informació pública:

I sobre accés a la informació pública, el divendres 24 de març parlarem d’un tema que preocupa a molts treballadors públics amb el webinar "Anonimització de dades en els documents administratius que s'han de publicar: com s'han de tractar les dades de caràcter personal?", a càrrec de Carles San José, consultor i formador al sector públic en matèries de transparència, protecció de dades i procediment administratiu en general. Us hi esperem a les 09.30h. Us podeu inscriure en el següent formulari




I pel que fa a la resta de sorpreses, només cal que estigueu donats d'alta a la Comunitat de Transaparència i Govern Obert!


 

Recordeu que si voleu conèixer totes les sorpreses que us tenim preparades aquesta setmana, caldrà que us doneu d’alta a la comunitat de govern obert i transparència! Si us han reenviat aquest butlletí, us podeu donar d’alta a: https://governobert.diba.cat/node/411