Tràmits / Instància genèrica
Publicat per Gabinet Innovació Digital el 25/10/2020 - 18:56 | Última modificació: 30/08/2023 - 09:05
Taula de continguts
La publicació d’un document administratiu que serveixi de model estàndard perquè la ciutadania comuniqui, sol·liciti, faci una queixa o un suggeriment i/o interposi un recurs contra alguna decisió de la institució, entre d’altres gestions.
1. La Xarxa recomana
Consulteu la fitxa per a aquest ítem:
https://municat.gencat.cat/ca/Temes/Transparencia/Items-de-transparencia/5.1.1.Instancia-generica
2. Tipus de gestió de la informació
Automàtica.
3. Com millorar la informació
Recomanem algunes millores sobre la visualització que apareix per defecte:
- Oferir la possibilitat d’exposar els tres conceptes bàsics: exposició dels fets;la petició o sol·licitud i l’aportació de documentació si és el cas.
- Enllaçar directament al lloc web de l’ens on es pot trobar el tràmit electrònic de la instància genèrica i per baixar-se el document i emplenar-lo amb les dades personals i la petició concreta.
- Tenir en compte en l’espai a qui s’adreça, el llenguatge no sexista i no utilitzar el genèric masculí, sinó fer esment de si la màxima representació de la institució és un alcalde o una alcaldessa, un president, o una presidenta...
- Informar sobre la llei de protecció de dades, a l’hora de fer el tràmit.
- Informar sobre com realitzar el tràmit ja sigui de manera presencial, amb cita prèvia o virtual.
4. D'on trec la informació
No deriva de cap precepte de la Llei de Transparència.
Es tracta d’un dret fonamental reconegut per la Constitució espanyola (art. 29 CE) i
Per l'Estatut d'autonomia de Catalunya (art. 29.5 EAC), i per la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, del dret de petició.
5. Bones pràctiques
Temes:
Transparència
Grups de treball:
Grup d’experts locals en transparència