Quina percepció té la ciutadania de la transparència municipal? Atenció al Dibaròmetre!

Les últimes dades que recull l'"Enquesta sobre la percepció ciutadana del municipi, els serveis i l'administració dels ajuntaments de la província de Barcelona. Dades 2023-24" del Dibaròmetre indiquen que la ciutadania ha augmentat la seva percepció sobre la transparència municipal. Que implica això pels ens locals?

Agrupant les dades de les dues últimes edicions (20-22 i 23-24), el resultat és el següent:

Així doncs, si sumem les dades de resposta de "Molt" i "Bastant" per un costat i les de "Poc" i "Gens" per un altre, veiem que l'impacte de les millores en el compliment normatiu de la transparència i el trasllat de les mateixes a la ciutadania és positiu.

En un moment de desconfiança i desafecció cap a la cosa pública, treballar en aquest sentit i millorar la percepció ciutadana sobre la transparència dels nostres ens locals adquireix especial rellevància. Més enllà de la millora del compliment normatiu que implica, els esforços en matèria de transparència contribueixen a converitr-nos en administracions més properes, més confiables i més diàfanes

Seguim treballant per augmentar aquesta percepció!