#OpenGovWeek2023. Sessió "Automatització de la publicació d’informació de transparència". A càrrec de Carol Gómez (Gabinet d'Innovació Digital de DIBA)
El 22 de març vam parlar de la transparència activa i com podem treballar la informació que el nostre ens genera per a automatitzar la seva publicació. Però també, com podem fer-la entenedora perquè la ciutadania entengui el funcionament de l’administració.
En el seu informe anual sobre l’estat de la transparència 2022, el Síndic de Greuges destaca que s’està incomplint de manera generalitzada la publicació en el portal de transparència de les reunions mantingudes pels alts càrrecs amb els grups d’interès, incomplint el principi ètic de transparència de les agendes dels càrrecs públics establerts en la Llei 19/2014.
A la llum d’aquestes dades, a la Diputació de Barcelona ens hi hem posat a treballar pel món local. En el webinar “Automatització de la publicació d'informació de transparència: dades de les sol·licituds d'accés a la informació pública, agenda dels alts càrrecs i registre de grups d’interès”, a càrrec de Carol Gómez, tècnica del Gabinet d'Innovació Digital, us convidem a conèixer com automatitzar la publicació d’algunes dades que es troben en sistemes d’informació de la Diputació.
Us aninem a visualitzar aquest interessantíssim webinar :
També us facilitem la presentació que va es va projectar.
Aquesta informació la trobareu també a la vostra disposició en l'apartat de Transparència de la Comunitat: Gestionar la transparència