Ja hem començat a treballar amb altres ens del sector públic!

Estem de celebració. El recurs de Millora de la transparència creix i s’obre a nous destinataris. A banda dels ajuntaments de fins a vint mil habitants, ara també hem començat a treballar amb consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis i altres ens del sector públic que volen reforçar la seva transparència!

Com ja sabeu, el recurs es divideix en dues línies que es poden demanar per separat: el suport a la gestió de la transparència municipal i el suport per millorar la gestió de l’accés a la informació pública. Si formeu part d’un ens del sector públic i voleu treballar amb nosaltres per fer un pas endavant en transparència, ja podeu sol·licitar el recurs a través del catàleg.

L’objectiu és ajudar-vos a construir una transparència més clara, fàcil i útil per a la ciutadania. Per això, cada ens comptarà amb un pla inicial adaptat a la seva situació i necessitats. Aquest pla pot incloure una diagnosi del portal de transparència, recomanacions per ordenar i calendaritzar la informació, la identificació de les fonts, el suport en l’ús del portal i, passat mig any, una revisió per veure com ha evolucionat tot plegat.

En el cas de mancomunitats i consorcis, el camí és una mica més senzill, ja que el nombre d’ítems obligatoris és menor. Això permet avançar més ràpid en el compliment normatiu i concentrar esforços en allò que aporta més valor.

Amb aquesta ampliació, fem un pas més per reforçar uns governs locals més oberts i propers. I ho fem amb ganes de continuar construint la transparència de manera compartida.

Us hi apunteu? Podeu demanar el recurs aquí

1