

Quina és la percepció ciutadana respecte la gestió municipal de la transparència? Nous resultats del Dibaròmetre!
El passat mes de maig es van publicar tres breus de dades del DIBAròmetre 2.0: l’enquesta sobre la percepció ciutadana de la província de Barcelona.
Aquestes enquestes es realitzen amb els objectius de:
- Disposar d’informació sobre el municipi, els serveis que ofereix i la seva administració a partir de la percepció de la ciutadania, incorporant opinions sobre l’impuls del bon govern local.
- Recollir evidències sobre l’acció de cooperació local desplegada per la Diputació de Barcelona que pugui ser útil per dissenyar polítiques públiques impulsades per aquesta corporació.
- Generar coneixement i informació comparada d’utilitat pública sobre la percepció ciutadana per al conjunt de municipis de la província
En la relació dels poblemes principals dels municipis, la "Gestió política i municipal" constitueix el 4t problema més rellevant.
Així mateix, quan es pregunta sobre la gestió municipal de la transparència, un 44% creu que el seu municipi és poc o gens transparent.
La transparència és una eina que pot contribuir a acostar la gestió municipal i els projectes que s'engeguen des dels ens locals a la ciutadania. En un moment de creixent desafecció ciutadana cap a les institucions públiques, expliquem quina feina es fa de manera transparent i millorem la percepció ciutadana respecte la nostra gestió i també respecte el grau de transparència!