Com aplicar les recomanacions del Síndic de Greuges? No et perdis les formacions i recursos que t'oferim.

El passat mes de març el Síndic de Greuges va publicar l'Informe sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern.

En aquest informe el Síndic de Greuges realitza tot un seguit de reflexions i recomanacions en els diferents àmbits, en els quals, des del Gabinet d'Innovació Digital us volem ajudar amb els recursos que us oferim i que us vam comentar en la noticia publicada El Síndic de Greuges publica l'Informe sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern. Març 2022.

Volem fer èmfasi, però, en dues formacions que realitzem aquest darrer semestre d'any en base a aquestes recomanacions explícites que realitza el Síndic de Greuges així com els recursos vinculats per ajudar-te a complir amb les recomanacions del síndic.

La gestió de la transparència en organismes dependents o vinculats dels ens locals.

Formació adreçada a personal que fa la gestió de la transparència als depenents en els que es tracta aspectes bàsics de la transparència, com gestionar-la i s'explica el portal de transparència de l'AOC

Recursos vinculats: a la Comunitat Virtual podeu trobar diferents recursos en l'apartat de Transparència activa que us ajudaràn a treballar el dia a dia de la transparència.

No cal dir, però, que la resta de formació de l'àmbit de Transparència i dades obertes, també us servirà per donar respostes a les diferents reflexions i recomanacions realitzades pel síndic.

Registre de grups d'interès: què és i com integrar la seva gestió en l'agenda dels alts càrrecs

Formació adreçada a tècnics relacionats amb l'àmbit de la transparència i el bon govern en el que es dona a conèixer en detall en què consisteix el registre de grups d'interès, les seves implicacions i com implantar-lo dins l'organització. D'altra banda, també coneixereu els ítems del portal de transparència relacionats amb el registre de grups d'interès en al portal de transparènci i els recursos de la Xarxa de Govern Transparent i la  Diputació de Barcelona disponibles pels ens local.

Encara esteu a temps per fer la inscripció fina al 21 d'octubre: https://governobert.diba.cat/node/1497

Recursos vinculats: com vam presentar en la Setmana del Govern Obert d'enguany, en breu podreu disposar del recurs d'automatització i disposició de dades obertes de les agendes dels alts càrrecs i grups d'interès del vostre ens. Aquest recurs permet implementar una millora en la visualització actual de l’agenda dels alts càrrecs i la seva vinculació amb el registre de grups d’interès en el web municipal i en el portal de transparència.

Aquesta millora consisteix a crear un nou mòdul als webs municipals amb suport de la Diputació, que permet mantenir l'agenda dels alts càrrecs de manera integrada al registre de grups d'interès de la Generalitat de Catalunya. D'aquesta forma, els tècnics municipals poden incorporar la gestió dels grups d'interès de forma fàcil en el seu dia a dia.

L'agenda de grups d'interès gestionada des de la web municipal, a més, alimenta el portal de transparència municipal ofert pel consorci AOC.

En aquest vídeo (dels companys del Servei d’Assistència Municipal i de Suport Estratègic amb qui hem treballat conjuntament el recurs), podreu veure en què consisteix:

No us perdeu tota la formació que us tenim preparada pel 2023! i tots els recursos que us explicarem!

I no oblideu...

Si voleu rebre les novetats en matèria de transparència, accés a la informació pública, dades obertes i bon govern només heu de donar-vos d'alta a la comunitat: https://governobert.diba.cat/node/411

I subscriviu-vos al canal de Youtube “Innovació i Governs digitals DIBA”:

Informació relacionada

Categories: