Vídeo xarxa de Governs Transparents. Taula rodona: Però a mi... Qui m'ajuda amb la transparència?#OpenGovWeek 2022

El dimarts 17/05, en el marc de l'#OpenGovWeek 2022, la Xarxa de Governs Transparents (XGT) ha realitzat la taula rodona: "Però a mi... Qui m'ajuda amb la transparència?".

El perquè d’aquesta taula rodona:

L’any 2021 es va realitzar una enquesta als ajuntaments de la demarcació de Barcelona que van contestar pràcticament el 80% dels enquestats. Al voltant del 60% dels enquestats no coneix els materials i recursos que la Xarxa de Governs Transparents posa al seu abast, tot i que són força utilitzats entre els usuaris que sí els coneixen. Aquest desconeixement s’intensifica en els ens locals de menor capacitat tècnica.

Podeu consultar l'enquesta a:https://bit.ly/3wnEOtc

Amb motiu de la setmana del govern obert, la Xarxa de Governs Transparents vol:

• exposar als governs locals els treballs realitzats en el marc del grup de treball en matèria de transparència de la XGT.

• compartir bones pràctiques del món local que estiguin alineades amb el portal de transparència Consorci AOC (que impulsem també des de la XGT)

• compartir els reptes i objectius de treball que ens hem plantejat pel 2022

Aquesta taula rodona ha estat moderada per Anna Mas, tècnica assessora jurídica del Gabinet d’Innovació Digital de la Diputació de Barcelona i han participat:

• Esperanza Yuste Garcia: Tècnica superior.Subdirecció General d'Assistència Jurídica i d’Innovació a l’Administració Local de la Direcció General d’Administració Local del Departament de la Presidència de la Generalitat

• Jan Reñé: Responsable Tècnic de Transparència.Associació Catalana de Municipis.

• Ferran Farriol:Cap de Servei de Govern Obert.Consorci d’Administració Oberta de Catalunya.

• Dolors Roo:Cap de Secció d’e-administració/ACTIO. SAM.Diputació de Tarragona.

• Magda Lorente:Gabinet d'Innovació Digital. Cap de Secció Sistemes Informació Local.Diputació de Barcelona.

• Anna Brunsó:Cap de Secció de Participació Ciutadana, Bon Govern i Transparència.Diputació de Girona.

Podeu visualitzar aquesta taula rodona a :

Recordeu que si voleu conèixer totes les sorpreses que us tenim preparades aquesta setmana, caldrà que us doneu d’alta a la comunitat de govern obert i transparència! Si us han reenviat aquest butlletí, us podeu donar d’alta a: https://governobert.diba.cat/node/411