Publicat l'informe d'avaluació de l'estratègia de lluita contra la corrupció, elaborat per la Generalitat de Catalunya

El Departament d’Acció Exterior i Govern Obert ha publicat l’informe que avalua la implementació de l’Estratègia de lluita contra la corrupció i d’enfortiment de la integritat pública en el primer semestre de 2021.

Tot i trobar-nos en plena pandèmia de la COVID-19, el Govern de la Generalitat ha implementat el 44,94% de les subactuacions previstes en el primer any i mig de l’Estratègia de lluita contra la corrupció i d’enfortiment de la integritat pública i n’ha iniciat un 40% més.

Així ho recull l’informe que avalua la implementació de l’Estratègia el primer semestre de 2021 que us volem fer arribar avui.

L’Estratègia va ser aprovada el 15 de gener de 2020 i estableix 25 actuacions i 89 subactuacions a desenvolupar en dos anys. L’objectiu és el d’impulsar la integritat pública i millorar la qualitat institucional.

Les actuacions han de ser avaluades trimestral, semestral i anualment (rendició de comptes).

Si esteu interessats/ades a saber-ne més podeu fer una ullada als informes de progrés de l'Estratègia que trobareu a:

Trobareu la notícia completa al web del Departament d'Acció Exterior i Govern Obert: https://exteriors.gencat.cat/ca/detalls/noticia/Nova-Noticia-00269

També podeu visualitzar el vídeo en què Jordi Foz, secretari de Transparència i Govern Obert, Olinda Lafuente, coordinadora del Programa de l’Estratègia, Ma. Carme Noguer, presidenta de l’Espai de Seguiment de l’Estratègia, i Mercè Corretja, directora general de Contractació Pública, expliquen els objectius assolits fins ara, i en particular tres d’entre ells: la creació d’un Espai de participació ciutadana de seguiment de l'Estratègia, l’anonimització de les bústies ètiques, i l’elaboració d’una guia per a la preparació i tramitació de les consultes preliminars al mercat.

Sis primers mesos de l’estratègia de lluita contra la corrupció: avancem en la integritat pública:

Materials de suport:

Informació relacionada: