Normativa, plans i programes / Ordenances fiscals
Publicat per Gabinet Innovació Digital el 22/10/2020 - 17:29 | Última modificació: 10/08/2023 - 12:44
Taula de continguts
Les ordenances fiscals aprovades per l’Ajuntament, en el format originari, i les versions consolidades o text refós, si han sofert modificacions.
Potestativament, els ajuntaments poden aprovar ordenances fiscals específicament reguladores de la gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels tributs locals.
Els tràmits essencials que han de ser publicats són:
- Aprovació inicial del ple.
- Informació pública i audiència dels interessats.
- Resolució de totes les reclamacions i els suggeriments presentats (En cas de no haver-n'hi cap, l'acord inicial esdevindrà definitiu)
- Aprovació definitiva del ple.
1. La Xarxa recomana
Consulteu la fitxa per a aquest ítem:
https://municat.gencat.cat/ca/Temes/Transparencia/Items-de-transparencia/2.2.3.Ordenances-fiscals
2. Tipus de gestió de la informació
Automàtica.
3. Com millorar la informació
Recomanem algunes millores sobre la visualització que apareix per defecte:
- Publicar accessos directes a l’Ordenança general reguladora, i als documents sobre cada un dels impostos, contribucions especials i taxes, preus públics i tarifes, facilitant així la cerca ciutadana. Donat que el nombre de normes pot ser elevat, seria convenient estructurar la informació per àmbits o departaments. I també afegir un cercador amb filtres per matèria, àmbit i/o data.
- Amb cada acord de modificació, seria necessari aprovar i publicar el nou text consolidat, per tenir sempre la versió completa actualitzada.
- Completar la informació ciutadana amb enllaços al Calendari Fiscal i amb els Tipus impositius.
4. D'on trec la informació
- Publicacions a diaris oficials (DOGC, BOP).-
- Del Cercador d’Informació de Diaris Oficials (CIDO) de la Diputació de Barcelona.
5. Bones pràctiques
Temes:
Transparència
Grups de treball:
Grup d’experts locals en transparència