Bona pràctica: com mostrar dades de l'ítem 'Espais de participació ciutadana'

Aquesta setmana us destaquem un ajuntament que ens ha fet arribar una bona pràctica en quant a l’ítem d’Espais de participació ciutadana. Es tracta de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, que amb la intenció de donar a conèixer els espais de participació i implicar d’una forma oberta a la ciutadania en la presa de decisions ha donat contingut a aquest ítem del Portal de Transparència amb el qual es convida a qualsevol persona empadronada a Sant Quirze del Vallès, que tingui 14 anys o més, a implicar-se en les qüestions del dia a dia que gestiona aquest ens.

És en aquest espai on hi trobaran la informació i dades de contacte dels espais de participació ciutadana que existeixen. L’objectiu principal és implicar a la ciutadania en la presa de decisions de les vies urbanes, espais i equipaments públics, generant espais de reflexió i deliberació col·lectiva, consolidant un espai obert compromès amb la democràcia local de proximitat que reforça els drets a la transparència i la participació en els assumptes públics.

Actualment el procés actiu és la consulta per escollir el nom de l'equipament de la Biblioteca en el seu 20è aniversari: https://consultes.santquirzevalles.cat/nombiblioteca/

Així, en aquest procés, es poden presentar propostes per escollir el nom de l’equipament municipal de la Biblioteca i decidir-ho mitjançant una votació popular.

Al Portal de Transparència es detallen de forma gràfica i propera les fases del procés.

La presentació de propostes és senzilla i, com ja hem comentat, la ciutadania major de 14 anys empadronada al municipi, les entitats i comerços empreses locals poden tramitar-la en línia o presencialment.

En quant a la fase de votació, aquest any incorpora la novetat en el mètode d’identificació, ja que a banda del contrast censal també estarà disponible mitjançant els sistemes d’identificació digital recollits al VÀLid del Consorci AOC.

Cal destacar que els resultats de la votació s'oferiran en formats reutilitzables.

Trobareu aquesta bona pràctica en els enllaços següents:

Us convidem a fer-hi una ullada!

Ítems relacionats:

Materials de suport: