Marc d’integritat municipal de l'Ajuntament de Mollet del Vallès

Tant la Llei de transparència estatal com la catalana declaren els principis de bon govern que han d’assegurar que els interessos públics s’assoleixen amb objectivitat, neutralitat i imparcialitat. Amb l’incís que la llei catalana dicta el necessari desenvolupament d’aquests principis per mitjà de codis ètics i de bona conducta per als alts càrrecs de la Generalitat de Catalunya i de les Administracions locals.

El marc d’integritat institucional de l'Ajuntament de Mollet del Vallès es configura en un conjunt d’eines i mecanismes que possibiliten fomentar el desenvolupament i millora contínua d’un ecosistema d’integritat dins l'Ajuntament per prevenir la mala administració, combinant mecanismes que serveixen al principi de legalitat amb els que regeixen la conducta dels empleats públics basada en la ètica i els valors públics. Entre aquest conjunt d’eines i mecanismes hi trobem: la transparència i el retiment de comptes; el registre de grups d’interès; el codi ètic i de bon govern; el comissionat d’ètica pública; la bústia d’alertes i l'Oficina de compliment normatiu.

Dins aquest context us volem donar a conèixer un dels seus instruments, el seu Codi ètic i de bon govern. Instrument viu i flexible, que podrà ser modificat, adaptat i corregit en funció de les recomanacions i propostes que indiqui el comissionat d’ètica pública i bon govern.

Aquest Codi ètic i de bon govern va ser aprovat, per unanimitat, al Ple municipal el 30 de maig de 2016, i elaborat amb la pretensió d'interioritzar el seu contingut i millorar la imatge institucional de l'Ajuntament de Mollet del Vallès amb la mirada posada en reforçar la confiança de la ciutadania.

L’objectiu principal d’aquest Codi ètic és determinar els principis i els estàndards de conducta a seguir pels representants polítics locals, els càrrecs institucionals, els membres dels consells d’administració de les empreses municipals i dels consells rectors dels organismes autònoms, el personal directiu i la resta de persones empleades a l’Ajuntament de Mollet del Vallès i els seus ens instrumentals.

Trobareu tota la informació a:

AJUNTAMENT DE MOLLET DEL VALLÈS. “Marc d’integritat municipal de l’Ajuntament de Mollet del Vallès”. Disponible a: https://transparencia.molletvalles.cat/marc-dintegritat-institucional/transparencia/cat/18

Informació relacionada: