Vídeo de la sessió “Tecnologia i bon govern: utopia o distopia” - 6è Seminari Internacional de Transparència (impulsada per l’AMB)

Si us vau perdre la sessió “Tecnologia i bon govern: utopia o distopia” (impulsada per l’Agència de Transparència de l’Àrea Metropolitana de Barcelona) ara la podeu recuperar!

Gemma Calvet, directora de l'Agència de Transparència, obre la sessió des del Recinte Modernista de Sant Pau.

Inauguració

— Ernest Maragall i Mira, vicepresident de l'Àrea d'Internacional i de Cooperació de l'AMB

— Pilar Díaz Romero, alcaldessa d'Esplugues de Llobregat i consellera metropolitana

— Lídia Muñoz Cáceres, alcaldessa de Sant Feliu de Llobregat i consellera metropolitana

— Isidre Sierra i Fusté, alcalde de Sant Climent de Llobregat i conseller metropolità

Posem a la vostra disposició les gravacions que publica l’AMB i us convidem a visualitzar-les!

Sessió del matí:

Taula 1. La revolució digital: context i reptes ètics del segle XXI

• "Context, realitat i esforços en la implementació ètica a la intel·ligència artificial a escala europea", a càrrec de Karina Gibert, enginyera i doctora en Informàtica, directora d'IDEAI-Universitat Politècnica de Catalunya.

• "Govern obert: l'oportunitat de la gestió de dades com a reforç de la defensa de l'interès general", a càrrec de Mercè Crosas, secretària de Govern Obert de la Generalitat de Catalunya, excap de l'Oficina de Ciència de Dades i Tecnologia de Gestió de Dades de la Universitat de Harvard.

• "Una mirada i el món que ve”, a càrrec de David Cuartielles, enginyer, impulsor d'Ashoka, cofundador d'Arduino i Open Hardware, investigador a la Universitat de Malmö.

• "Capitalisme de vigilància: estratègies de reapropiació", a càrrec de Wouter Tebbens, enginyer industrial, cofundador del Free Knowledge Institute, cofundador de The Online Meeting Cooperative.

Moderador: Xavier Pi. Enginyer industrial, president del grup de treball Diagnòstic 4.0 del Col·legi d'Enginyers Catalunya

Taula 2. La burocràcia digital: riscos i bones pràctiques en el sector públic

• "El llarg camí, els riscos, els drets de la ciutadania i el bon govern tecnològic", a càrrec de Concepción Campos, secretària d'Administració Local, experta en transformació digital del sector públic.

• "La gestió de les comunicacions i la bretxa digital: el vincle democràtic", a càrrec d’Àstrid Desset, directora gerent del Consorci Administració Oberta de Catalunya.

• "Talent i innovació ciutadana i de les PIME: oportunitats i reptes per a les administracions públiques", a càrrec de Roger Baig, cap de projectes a Aragon Labs AG, empresa desenvolupadora de Vocdoni, un sistema de votació electrònica basada en blockchain.

• "L'estatut jurídic de la ciutadania i la identitat digital: drets i llacunes", a càrrec de Rodolfo Tesone, president de la Comissió Digital de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona.

Moderadora: Gemma Calvet. Directora de l'Agència de Transparència de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Sessió de la tarda:

Taula 3. La garantia d'integritat i la utilitat de la intel·ligència artificial

• "Sistemes de control de l'Alta Autoritat francesa per a la transparència de la vida pública", a càrrec d’Eliezer García Rosado, directora de Control dels Representants d'Interessos a l'Alta Autoritat francesa per a la transparència de la vida pública.

• "L'impacte del frau en l'àmbit de la contractació tecnològica", a càrrec de Brigitte Bishop, directora de l'Oficina de Supervisió de Contractació de Montreal.

• "La gestió electrònica de les declaracions d'actius, activitats i interessos. L'experiència de l'Oficina Anticorrupció de les Illes Balears", a càrrec de Jaume Far, director de l'Oficina Anticorrupció de les Illes Balears.

• "Bústies ètiques. Desenvolupament i efectivitat", a càrrec de .Simona Levi, cofundadora de Xnet.

Moderador: Joan Xirau. Director adjunt de l'Oficina Antifrau de Catalunya

En aquest enllaç també trobareu els materials de la Jornada que l’AMB ha publicat a la seva pàgina web:

Us recordem que podeu donar-vos d'alta a la nostra comunitat si voleu rebre el butlletí de novetats setmanalment: https://governobert.diba.cat/node/411